Topp 10. Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det å reise med små barn? Hvor var dere? Hvor gammel var barnet? Hva spiste barnet? Hadde dere med mat? Hopp på tur eller forhåndsbestilt i god tid? Vi vurdere å dra på hopp på tur, i november. Vi i familien har vært uttalige ganger i syden og har ofte dratt på hopp på tur, og aldri fått dårlig hotell. Så lurer på om vi skal satse på det! Sparer en del tusen lapper på det, så får vi heller endre hotell hvis vi kommer på en elendig plass!
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Det er supert å reise med små barn synes jeg deilig å bare kunne kose seg sammen uten å mått rydde, vaske, lage middag osv. Barna synes jo det er så deilig å kunne sprelle fritt i vognen, eller løpe rundt på stranden også. Første gang vi dro var snuppa 3 mnd gammel, da var vi 2 uker på teneriffe og hun fikk pupp og mme, vi hadde med bleier og nan hjemmefra. Man får bleier i Spania også såklart, men de er dyre og ikke like gode (vi kjøpte en pakke spanske bleier på slutten og de holdt ikke mål). Vi bestilte da i desember og dro i juli Andre gang var hun 15 mnd og da var vi i syd Frankrike leide leilighet gjennom en på finn.no. Hadde da med bleier, men ikke mat. Hun fikk egen mat når vi var ute også kjøpte vi brød, pålegg osv som vi hadde til frokost og kvelds. Utrolig deilig å være i varmere strøk med småttiser synes jeg
neste*gang Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Min er enkel å reise med siden han sovner så snart buss/fly/båt starter så reisen er det enkleste for oss. har vært i albufeira i Portugal og Skiatos i Hellas. første gang 10 mnd andre gang 3 år... spiste medbrakt grøt og morsmelkerstatning alt som gikk an å spises i Hellas andre gang Jeg sverger til hoppåtur fordi jeg har fått mye bedre leiligheter ved å reise uspesifisert iallefall til de stedene jeg var... de gangen jeg har kjøpt i god tid har det vært dyrt og dårlig og trangt..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det å reise med små barn? Kjempedeilig, det. Men man må legge opp alt etter barnet. Det må man jo være klar over på forhånd. Men storby er ikke det jeg anbefaler mest.. Hvor var dere? Spania (Marbella) og i Madrid. Hvor gammel var barnet? Marbella 5 mnd, Madrid 1 1/2 år Hva spiste barnet? Pupp og fruktpurè da hun var 5 mnd. Pupp, grøt, brød, yoghurt og frukt da hun var 1 1/2 år. Hadde dere med mat? Nei Hopp på tur eller forhåndsbestilt i god tid? Forhåndsbestilt. Ville ikke tatt hopp på tur med små barn.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Går strålende reise med unger =0) Vi har reist mye før vi fikk unger verden rundt så vi har sett andre gjøre det så vi har slukt erfaringer fra andre =0) Etter vi fikk unger har vi være i Danmark , syden, England med bil, litt rundt i norge, sverige. Storesøster spiser det meste lillesøster melk og grøt Hadde ikke med så mye mat kjøper når vi kommer dit vi skal. Har heller ikke med bleier. Har både bestilt og tatt det som det kommer.
Raych Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Vi synes det har gått helt fint å reise med barn. Med eldstejenta var vi 1 mnd i MonteNegro/Kroatia da hun var 13 mnd. Hun spiste grøt og litt MME (1 flaske på kvelden, da det ikke ble anbefalt å gi dem melk som ikke er produsert i Norge). Ellers spiste hun det vi spiste. Både på hotellet og ute på restauranter. Vi hadde med en pakke NAN. Kjøpte middagsglass der nede. De hadde både Nestle og Hipp. Masse babyutstyr og mat! Ungene er tydeligvis en prioritet der nede. Bestilte i god tid. Ville vite hvor vi havnet slik at vi visste at det var barnevennlig etc. Med minstejenta har vi vært på Kreta i 14 dager da hun var 9 mnd. Hun spiste brødskiver, middagsglass, grøt og NAN. Hadde med NAN, ellers kjøpte vi der. Veldig greit.
Mulle :) Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det å reise med små barn? Supert Hvor var dere? Grand canaria Bahia Feliz Hvor gammel var barnet? 3 år Hva spiste barnet? Alt av mat der nede Hadde dere med mat? Nei Hopp på tur eller forhåndsbestilt i god tid? Bestilte 2 mnd før. Eneste jeg hadde med var noen bleier.. Hun brukte kun bleie på natten.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det å reise med små barn? Bra, ikke så mye mer stress enn ¨å reise uten. Hvor var dere? Barcelona Hvor gammel var barnet? 9 mnd Hva spiste barnet? medbrakt grøt, littegrann pupp, fruktmos, middager på glass Hadde dere med mat? Ja, grøtpulver. Resten kjøpte vi der etter behov. Hopp på tur eller forhåndsbestilt i god tid? Bestilte før vi dro. Men ikke lenge før-
prekæs Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har reist med barn fra de var temmelig små "hundrevis" av ganger. Har aldri hatt med mat, bortsett fra barnegrøt og bleier har jeg kjøpt dit jeg kom. Ungene har drukket melk og spist den vanlige maten. Reiser (nesten)aldri på pakketur og turene har stort sett gått sydover i vest europa. Forholdene er som her hjemme, stort sett, og maten vanligvis av bedre kvalitet enn den her hjemme. Og ett langt større utvalg. Melk som smaker "norskt" finner du alltid i kjølediskene med kort holdbarhetsdato. Dvs. ikke kjøp med to-tre mnd holdbarhet som står "varmt" i butikken. Eneste gangen jeg har blitt syk av maten var i Egypt, aldri i Europa og jeg spiser mye rart fra sniler og østers til rått kjøtt:)
Topp 10. Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2008 Når vi skal dra så er hun ca 9-10 mnd, vi tenker rundt november. Og gran canaria er destinasjonen vi har tenkt på siden vi vil ha litt godvær! Familien har ofte tatt hopp på tur og har alltid fått et flott og fint hotell! Har hørt at de tar hensyn når de ser det er små barn med på bestillingen! Men uansett så har vi bekjente der nede så hvis vi skulle få et trist hotell så kan vi overnatte der noen dager før vi får ordnet nytt hotell. Hvordan var flyturen med smått? Er redd for at hun ksal slå seg vrang:) Litt førstegangsangst kanskje:) Flere som har erfaringer? Takk for at dere tok dere tid til å svare:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå