Gå til innhold

Oppkalling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns mor gikk brått og uventet bort på torsdag, nå vil min mann kalle vårt ufødte barn opp etter sin mor. Min svigermor het Liv, og mannen min foreslo Live til veslejenta i magen. Jeg er litt usikker på navnet, og har egentlig litt dårlige efaringer med mennesker med det navnet, men samtidig så vil jeg veldig gjerne kalle opp vesla etter farmoren.

Kan kanskje Liva eller Lina være alternativer? Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig fine navn, både Liv og Live.

Men dette er jo noe dere begge må bli enige om

Skrevet

Lina - det er jo nydelig!

Skrevet

Hva med å bruke dobbeltnavn der et av navnene er Liv eller Live? Feks. Ann-Live? Eller Liv-Karin... Eller da kombinere et av di navnene med et av di navnene Dere tidligere har snakket om?

Synes det er kjempefint å kalle opp babyen etter noen i familien som man har stått nært. Selv kommer jeg til å kalle opp ongene mine (hvis jeg da får) etter besteforeldrene mine. Feks. het bestemoren min Alma,så hvis vi får ei jente kommer hun til å hete Alma Celine.

Skrevet

Jeg synes Liva er veldig fint og ville tatt det :)

Skrevet

Jeg synes Liv er et nydelig navn. Så enkelt, men vakkert. Heller ikke så vanlig blant små. Liv liksom. Det er jo vakkert, synes jeg.

Skrevet

Jeg hadde valgt Liv! Utrolig fint navn og koselig og betydningsfullt med oppkalling. Liker Live godt også, men Liva synes ikke var like bra. Lina blir ikke ordentlig oppkalling.

Skrevet

Både Liv og Live er nydelig:) Selv ville jeg valgt Liv:)

Eller hva med Livia eller Olivia?

Skrevet

Jeg syns Live er kjempefint, hadde vært fint med et dobbeltnavn også. F.eks. Live Kristin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...