Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har vært 50% sykemeldt siden mai pga. bekkenet. Av den grunn har jeg blitt trukket 9000,- av mine opptjente feriepenger!! Dette kan umulig stemme? Han som skriver ut lønn mener at NAV skal betale resten, men hva har de med mine ferdig opptjente feriepenger gjøre??
Ella78 m/ A&M Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Høh? Nei, det hørtes IKKE riktig ut! NAV har vel ingenting med feriepengene dine å gjøre, de tjente du deg jo opp i fjor... Nei, snakk med NAV og så snakker du med jobben din igjen. Dette tror jeg IKKE er riktig.
kriztie Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Har også vært sykemeldt 50% fra april (er nå 100% sm), å jeg fikk alt av feriepenger inn på kontoen, så dette stemmer ikke! Ta å ring arbeidsgiveren din også du.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Har snakket med NAV og de er enig med meg, men han som skriver ut lønninger mener fortsatt han har gjort rett. Hvis jeg får alle feriepengene mener han jeg får dobbelt opp, for jeg får jo 50% lønn fra NAV i tillegg. Men jeg får jo ikke noe av de når jeg har ferie! Jeg blir frustrert!!
Vertigo Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Dette er jeg enig i at høres helt feil ut. Årets feriepenger ble jo opptjent i fjor. Så dette bør du absolutt ta videre, ja. Noe annet er at det nok blir dårlig med feriepenger neste år, men det gjelder de aller fleste som får syke-/fødselspenger, fordi det bare er 15 uker eller noe som gjelder for opptjening....
JordbærMamma Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Om du tar ut ferien din nå og har sagt fra om dette til Nav og arbeidsgiver så skal utbetalingen fra nav stoppe, og du skal få utbetalt feriepenger. Arbeidsgiver regner tydeligvis ikke dette som din ferie, men som at du fortsatt er sykmeldt. Er du sykmeldt skal du ikke ha feriepenger, men sykepenger fra nav. Beror nok på en misforståelse. Avtal med arbeidsgiver når du skal ta resten av din ferie - og si fra til nav om at du bare tar halve ferien nå og utsetter resten, da får du halv utbetaling fra nav i begge disse månedene i tillegg. Du skal ha utbetalt resten av feriepengene dine når du tar igjen ferien i såfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå