Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har vært 50% sykemeldt siden mai pga. bekkenet. Av den grunn har jeg blitt trukket 9000,- av mine opptjente feriepenger!! Dette kan umulig stemme? Han som skriver ut lønn mener at NAV skal betale resten, men hva har de med mine ferdig opptjente feriepenger gjøre??
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 feriepengene er jo utfra det du tjente i fjor. At du har vært delvis sykmeldt en periode nå, skal vel ikke ha innvirkning på det?
Mamman til Ovedie Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Mener genske så bestemt at du ikke skal trekkes noe av feriepengen i år da de ble opptjent gjennom hele året i fjor.. Anbefaler deg å ringe nav å få en god forklaring på dette.. Mulig arb.giver trekker om de ikke forskutterer lønnen når du er sykemeldt.. Men da skal du i allefall ha utbetalt disse 9000,- direkte fra nav!! Min arbeidsgiver forskutterer lønnen nå når jeg er 50% sykemeldt og jeg har derfro ikke vært borti problemet..
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Om det er de pengene som skal utbetales i år skal det ikke trekkes noe for det er opptjent i fjor. Om dette gjelder for de du sparer til neste år er det NAV.
Herkules Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Merkelig det har da ikke Nav noe med, og står det på lønnslippen din så er de jo pengene dine. Pleier å stå lønnslippen hva du har til gode.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Det stemmer overhodet ikke. Det har du helt rett i. Dette problemet kan du få hjelp av hos LO om du er medlem der. Eller bruk litt skremselstaktikk om du vet at du har rett! Det fikk i alle fall fart i sakene på gamlejobben min da de har nektet å utbetale feriepengene mine i 1 år nå ( sluttet der i juni ifjor). Og har bedt de om å overføre pengene X antall ganger og hver gang sa de at det var blitt gjort allerede. Bare så merkelig at jeg aldri fikk pengene inn på kontoen min. Fikk så en kompis av meg til å ringe på mine vegne og utgi seg for å være min advokat. Vips så fikk jeg pengene inn på kontoen i løpet av en time..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå