Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Vurderer å flytte dit da det er nærme Oslo og innenfor vårt budsjett, men har hørt en del negative ting om Skjetten. hvordan er det egentlig der? Hva slags folk bor de der? hvordan miljø er det der (både for voksn og barn)?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Jeg bor her:)) Jeg vokste opp her og flyttet til Oslo etter vgs. Når vi skulle få barn bosatte vi oss er. Det er billig bolig i forhold til andre områder og det er superbarnevennlig!!!! PÅ Skjetten er det pr i dag fire barnehager og det bygges en ny stor barnehage nå, da blir det totaltfem barnehager her. Det er to barneskoler som begge blir total rehabilitert nå og åpner igjen august 08! Det er lekeplasser, rolige stikkveier over alt. Unger er det overalt. Det er mennesker i alle aldre her, mange småbarns familier. Jeg vet ikke hva du har hørt, men SKjetten hadde et dårlig rykte på nitti tallet pga noen små gjenger som lagde litt bråk. Jeg vet ikke hvordan det er i ungdomsgjengene nå, men vi leger i vertfall ikke merke til noe. Vi er superfornøyd med å bo her og det er alle vi kjenner også. Massevis av aktiviteter for barna og! Det er stor bredde innen for mye av sport på Skjetten eller rundt omrking her. Fotball, håndball,allidrett, basket,svømming, kampsporter, ishockey, ja det meste. Det er også et aktivt korps og speidermiljø hvis man liker slike ting! 20 min til Gardermoen, 15 min til OSlo. Fem minutter til Lillestrøm og Strømmen med masse shopping muligheter og restauranter, uteliv. Bra bussforbindelse til alle steder rundt. Tog fra Strømmen/Lillestrøm. Nærme skog og mark, skiløyper, skøytebane osv osv osv. Skjetten er supert!!! Hva tenker dere å kjøpe? Enebolig? Rekkehus? Bare spør om det e rnoe mer du lurer på.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Beklager alle skrivefeil. Det går litt fort her!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Det blir nok rekkehus.. Synes det så veldig koselig ut, men er det noe sentrum der eller må man til Lillestrøm da? finnes det f.eks. et treningsstudio (sats eler noe) eller er plassen kanskje for liten?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Dytter denne litt.. Vil gjerne vite mer om hva man kan ta seg til på skjetten. vil helst unngå for mye biling så lurer på om det er et treningssenter i området..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Dytter igjen. Finnes det noe sentrum med cafeer eller må man til Lillestrøm da?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville ALDRI ha flytte til Skjetten med barn!!! Det er en grunn til at det kalles "2013 ghetto-skjetten"!!!! Det er utrolig mye vold,overfall, innbrudd osv osv... Pga de mange trygdeboligene der,har det kommet mange innvandrere dit som "gjenger" seg sammen. Om det er de som har skyld i de kjipe tingene skal forbli usagt fra min side... Skjetten har et "sentrum" som er et bittelite kjøpesenter og en bensinstasjon. Ingen kafeer i den forstand nei. (kjenner mange som er fra og bor på Skjetten) Lillestrøm derimot er en passe stor by,som har ALT man trenger! Du har sats som er stort og kjent treningssenter,men også mange små privateide treningssenter. Utrolig mange gode fine kafèer,barnevennlig og bra! Der har du også kjøpesenter og gå-avstand til alt av butikker. Lillestrøm fikk by-status i 98! Jeg har selv bodd i Lillestrøm noen år,og angrer som en hund på at jeg flytta derifra... Det er lett å komme i kontakt med folk,kjempeenkelt å få seg jobb (nesten uansett hva man driver med) og mange ting å beskjeftige seg med. Skal man til Oslo går det veldig ofte tog innover,hver 10.minutt-15 minutt... Restauranter som bare MÅ prøves! F.eks Chi (kinarestaurant) Mirchi (Indisk) Fratelli (italiensk) Pluss at du har Big Horn.. Og selvsagt Burger King, Peppes, Dolly Dimples, McDonalds. Lykke til med valget ditt!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Ha ha ha. Anonym over her har et ganske forvridd syn på Skjetten. Ja, det er innvandrere her, men det er det i Lillestrøm og. Dette er noe av det teiteste jeg har lest på lenge. Skjetten er veldig barenvennlig. Det er en grunn til at småbarns familier bosetter seg her. Som sagt over her: det er flere barnehager og småbarn skoler her. Nei, det er ikke noe treningssenter på Skjetten. Men det tar 10 min å sykle til et. Det tar 10 min å sykle til Lillestrøm og det er en god gåtur. Du får mye hus for pengene på Skjetten. Og skal dere flytte inn i rekkehus garanterer jeg at dere kommer til å bli kjent med mange andre småbarnsfamilier. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror jeg har hørt om et overfall på Skjetten av uskyldige mennesker. Det er trygt og godt her. Det er mer vold i Lillestrøm, det er garantert!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Jeg bor gjerne i et flerkulturelt miljø, så lenge det ikke er over 50% innvandrere, da synes jeg det blir litt mye. Har bodd et sted i Groruddalen i Oslo og der syns jeg det var helt forferdelig (ikke overalt i Gr.dalen det er sånn) Ikke pga. innvandrerne, men de norske familiene. Mye psykiske problemer og rusproblemer, og unger som går for lut og kaldt vann. Mye "trash", rett og slett. Er det slik på Skjetten?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Nei, det er ikke det. Alle jeg kjenner og vet om på Skjetten er oppegående og ressurssterke mennesker. Ja, det er noen sosialboliger her og det er innvanderer (begge deler finns i Lillestrøm og) men de dominerer ikke bildet for å si det sånn. I barnehagen til sønnen min er det ca fem flerkulturelle barn av 80. I klassen på skolen er 10 av 26 flerkulturelle. Ta dere en tur en dag og gå litt rundt, det er gangveier over alt. Da får dere en følelse av hvordan det er her!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Det ER sant at Skjetten går på folkemunne til å være Ghetto.... I de svære blokkene bor det nesten bare innvandrere.. Så akkurat i det strøket er det nok godt og vel over 50% innvandrere... Og det ER sant at det er mye innbrudd i biler o.l her.. Overfall har jeg vel hørt om i et par tilfeller. Det er utrolig mye dop her! De unge har lett for å komme inn i "feil" miljø her.... Jeg kommer til å flytte bort herfra så sant jeg får råd.. Er jo en grunn til at prisene på boliger ikke er så høye akkurat her,det er ikke så veldig attraktivt.. Lillestrøm blir det på oss.. Eller Skedsmokorset.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Jeg hadde en tilnærmet perfekt oppvekst på skjetten på 80 tallet. Det var noen uheldig gjenger, slik det er alle steder, og jeg hørte ofte at det var et belastet miljø der, men hverken jeg eller noen av mine venner havnet i trøbbel:-) Istedet hadde jeg en så skjermet ungdomstid at jeg drakk første gang som 16 åring og hadde sex først da jeg var 17 haha...praktungdom..og jeg er ikke en raring heller:-) Men det er klart litt uhumskhet er det overalt...men tenk så fint med et sted hvor foreldre kan engasjere seg og skape det miljøet de ønsker:-) For så lite og så stort kan Skjetten være, jeg hadde ikke vært lengre enn til 3 stikkvei da jeg var 10år..fantastisk! Lykke til med valget, du vil få mye bolig for pengene iallefall. og flytte kan man jo alltids gjøre.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Det der er tull. Det er ikke mer enn 50 % innvanderer i blokkene her. Bor du her egentlig? Hvor faen ser du all dopen? Må være du som er i feil gjeng det! Det er nok like lett å komme i kontakt med dop i Lillestrøm og på Skedsmokorset. Du har skylapper over øye hvis du tror det gjør noen forskjell å flytte dit. Men for all del, hverken Lillestrøm og Skedsmokorset er dumt det. Flotte steder begge deler ( holder en knapp på Lillestrøm da som er sentralt). Men at man får mye for pengene på Skjetten er ivherfall sikkert. Og det stiger kraftig i prisene her og! Av de 150 jeg gikk på ungsdomsskolen med (samme trinn) har ca 2kommet inn i "feil" miljø, er vel ikke så verst det?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Skjetten er sikkert ok.Men jeg anbefaler heller Lillestrøm , men det er nesten Oslopriser på bolig da.Så det er litt dumt.Trives godt her.Alt i umiddelbar nærhet. Skedsmokorset er kjempeålreit sted også .Hadde heller flyttet til Åsenhagen enn skjetten.Kunne aldri tenkt meg å bo på Skjetten.. Og ja det har rykte på seg for å være ghetto!!Det er ungomsgjenger der .
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Nei guuuuud det er ungdomsgjenger der!! Og det er det ikke på Skedsmokorset?? Du finner nok røykende 14 åringer der og! Ja man har sagt gettho skjetten, men det er nok ikke så ille som flere her skal ha det til. Selv bor jeg på Strømmen nå (kommer fra SKjetten og har foreldre boende der) og trives her. (har sett et par ungdommer her og)
Gjest Zima *PP?* Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Anbefaler Skedsmokorset! Billigere og finere, og mye bedre å bo! Det er en grunn til at det er så mange som FLYTTER fra skjetten..! Det blir litt som "Den som sa at Brooklyn er det nye Manhattan... bor i brooklyn"
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #18 Skrevet 10. august 2008 Hei.. Har selv bodd på Skjetten. Lenge siden nå, men da jeg bodde der var det mye vondt og narkotika...Jeg trivdes aldri der... Nå bor jeg på Skedsmokorset. Trives veldig godt her... Er vel større enn Skjetten men også mye kosligere. Har blant annet flere barnehager og skoler...Har et lite senter med apotek, cafe, klesbutikker og mat butikk...På senteret er det også et legesenter, bibliotek og helsestajon...Det er også et terreng område hvor man kan gå turer og løyper... Gjenger finnes det overalt...Men værst må det vel være på Lillestrøm.. Har null anelse hvordan det er på skjetten for tiden, men tror det er bedre enn der var... Ta en tur rundt å se på stedene dere har lyst å flytte til så finner dere ut av hvor dere vil bo... Lykke til... =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå