Topp 10. Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hvordan er det å reise med små barn? Hvor var dere? Hvor gammel var barnet? Hva spiste barnet? Hadde dere med mat? Hopp på tur eller forhåndsbestilt i god tid? Vi vurdere å dra på hopp på tur, i november. Vi i familien har vært uttalige ganger i syden og har ofte dratt på hopp på tur, og aldri fått dårlig hotell. Så lurer på om vi skal satse på det! Sparer en del tusen lapper på det, så får vi heller endre hotell hvis vi kommer på en elendig plass!
nungo Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Har reist ganske mye med snuppa vår som nå er 4 år. Min erfarign er at det var enklest når hun var under 1 år - jo yngre jo enklere for å si det slik. Første gangen vi resite var hun 3 måneder og vi reiste med fly til England (2 timer). Hun fikk bare pupp så det var også enkelt. Hun sov i øvrig hele veien. Vi har ikke reist på sydenture eller slikt - kun rutefly. Jeg har også reiste alene med hende flere ganger og det gikk så fint, men som sagt var det lettest når hun var baby. Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er eller hva han/hun spiser, men det kan være greit med tign som tar litt tid, om du skjønner. Når snuppa vår var nærmere året hadde jeg med rosiner og skorper til å gange på. Elelr sviktgi å huske masse drikke (vann, hvis ikke pupp eller mme). Luften i flyet er nok så tør.
aragon Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Vi har akkurat vært i Hellas med vår gutt på 5mnd. og det gikk kjempefint! Man får ha med det man trenger av mat og utstyr inn på flyet( MME, termos med varmt og kaldt vann, middag, fruktmos osv...) Vi hadde ikke med bilstol, men angret på det i etterkant. Da det setet som vi hadde leid ikke akkurat var godt å sitte i. Ellers hadde vi med altfor mye tøy. Han lå jo stort sett i bare bleie på stranda. Vi hadde bestilt turen i god tid og hadde seteplasser på første rad, slik at gutten vår kunne sove i seng som ble hengt opp på flyet. Hadde med alt av mat som trengtes og endel bleier. Bleier er dobbelt så dyrt i land som Hellas og Spania, men var ikke noe vanskelig å få tak i da.
Topp 10. Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2008 Flere? Så både bilstol og vogn er anbefalt? Og er det best å ha plasser på første rad? Da må man mest sannsynelig bestille på forhånd?
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Vi var 4 uker i Thailand med avreise da snuppa var 4 mnd gammel og har bare gode minner fra den turen. Sier meg hjertens enig med hun som sa at jo yngre, jo enklere! Vi fikk en del krasse kommentarer da vi skulle reise med baby på 4 mnd, men sannheten er jo at en så liten baby kan man jo passe godt på og beskytte hele tiden. Hun ble fullammet og vi hadde med flust med antibac servietter og vasket hender og leker grundig og ingen av oss ble syke. Bleier måtte vi selvfølgelig kjøpe der nede ettersom vi skulle være borte så lenge og de hadde helt greie bleier der. Flyturen var lang og kjedelig, men det gikk utrolig greit. Snuppa hadde seng på veggen og en del leker å sysselsette seg med og det ble lite grining. Vår tur var planlagt og bestilt i god tid, følte det tryggest sånn i og med at vi skulle reise så langt og at det var høysesong da vi dro. Men hvis dere er litt kjent og vet hvor dere skal så er det sikkert ikke vanskelig å få tak i et ok sted å bo. Jeg ville i såfall sørget for å ankomme på morgen/formiddag slik at dere har dagen på dere til å ordne bosted. Hvis man forbereder seg og velger et sted som egner seg for familieferie (les: ikke et partysted) så er det ingen grunn for at ikke både små og store kan kose seg på tur.
Snupi27 Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 emilie er 10 mnd og vi reiser til hellas 4 juli.. vi tar ikke med bilstol. det kommer jo helt an på hvor mye dere skal kjøre da? vi kommer ikke itl å kjøre noe mer enn bortsett fra til og fra flyplassen.. vi har forhåndsbestilt flysetene foran i flyet så det er større beinplass og ingen som kan legge sete ned i "fanget" på oss. vi må jo ha emilie på fanget hele veien fordi hun ikke får eget sete. så det er mer praktisk for oss å ikke ha noen foran oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå