Gå til innhold

BARSELGAVE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig i gi til venner som nettopp har fått barn? Og er det vanlig å trampe opp på sykehuset med gaven eller vente til de kommer hjem? Grunnen til at jeg spør er at det er veldlig gode venner av meg så jeg er litt usikker på hva som er mest vanlig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husker bare selv når jeg fødte sist at jeg var fryktelig sliten og trøtt og satte veldig pris på at vennene mine ventet med å komme på besøk til etter vi var kommet hjem....

Er det bestevenninnen din går det sikkert bra å besøke på sykehuset men ellers ville jeg ha ventet. Kan også være lurt å bare dra du slik at ikke hele rommet fylles med folk....

Skrevet

glemte å si noe om gaven..... noen klær kanskje? Eller en sutte/bamseklut?

Da dama til søskenbarnet mitt fødte ga jeg en liten pakke (klesplagg) til babyen og en fruktkurv til henne. Hun roser meg den dag i dag (13 år senere) for fruktkurven..... kunne tenkt meg selv å få fruktkurv når jeg lå i barsel ;-)

Skrevet

Av en god venninne fikk jeg en stor boks med godteri, muffins og juice-boks til meg selv, pluss noen søte smågaver til lille gullet... synes det var så koselig å få noe til MEG også... ikke bare til babyen liksom =) Jeg synes det var koselig med besøk på sykehuset jeg da, bare at det var så dumt at alle kom på EN gang... ble bare tull av det ;-p Kjempesliten...

Skrevet

Jeg kjøppte en kurv som jeg fyllte med litt frukt, blad, litt sjokkolade +++ til min besteveninne i fjor. I itllegg til en liten bamse og litt klær til babyen da :) Hun ble veldig glad for det, og overaskt over at jeg hadde med noe til henne og pappaen også :) Ikke noe stor greie egentlig, men de satte pris på det.

Skrevet

... glemte å nevne en ting da. Jeg var på sykehuset dagen etterpå til denne venninnen... men vet mange her syntes det er greit å få litt fri på sykehuset... eneste måten å finne ut av det på er å spørre rett ut hva de ønsker, besøk nå eller når de kommer hjem. Har gått i den dumme fella og ikke dratt på sykehuset fordi jeg trodde den nybakte moren var helt utkjørt... men fannt jo ut i ettertid at hun syntes det var sårt at det kom så lite besøk... så min anbefaling er å spørre de nybakte foreldrene rett ut

Skrevet

Det jeg pleier å gi i Barselgave er som regel ting som man kan bruke.

Som f.eks:

* babyoljer

* Våtservietter

* pakke med bleier

* Kremer og slik til mor

Skrevet

gode venner tramper gjerne opp på sykehuset med gave :) Men kan jo ringe å avtale på forhånd om det passer med besøk :)

Skrevet

takk for alle gode tips

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...