Gå til innhold

Hjelp meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann...

jeg sliter med å finne eggløsningen min.. har brukt CB digital eggløsningstest i over to uker nå,men ennå ingen resultat:(

burde jeg stole på de testene de har lagt ut på babyverden?

der står det at jeg hadde eggløsning mellom 5 og 10 juni...

hvor sikker er disse testene? oen som har fulgt de testene og blitt gravid?

hjeeeelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Fortsett og ta tester, det kan hende at du ikke har EL før nærmere dag 20. Jeg har EL mellom dag 16 og 18, selv om syklusen min er på 27-28 dager. Hvis du ikke finner EL, så kan du prøve å tempe neste pp. Da finner du ut om du har EL og evt hvilken dag du har hatt det. Det er mange som har EL, selv om det ikke slår ut på testene. Masse lykke til!!

Skrevet

er nå på dag 25 jeg:(

men noen sier at man kan ha el bare noen dager før mensen?!

tr skal komme ca 22.juni...så jeg har en syklus på 32 dager...

Skrevet

Hmm da så:(

Da har du nok hatt EL, eller så får du det ikke denne mnd.

Man kan ha EL bare noen dager før TR, men det er ikke så vanlig.

Du kan jo prøve å tempe neste mnd?

Eller så kan det jo hende at det er noen andre som har et bedre svar til deg:) Du kan jo spørre på skravle. Masse lykke til!

Skrevet

Om det er noe trøst , så har jeg hatt sykluser på ca 28 dager. Men denne gangen dukket ikke EL på dag 12-14 som vanlig.

Men lot seg vente på til dag 25, testet da med både clearblue fertilitetsmonitor og cb digital eggløsningstest. Er nå på dag 30 og håper bare at det blir en posetiv cb test og ikke TR som dukker opp....

Jeg hadde fortsatt og teste var jeg deg.......;o)

Skrevet

Tusen takk:)

setter veldig pris på svar:)

skal fortsette å teste jeg...men en ting jeg lurer på er:

Lillefix_pp: har du lang erfaring med ferilitetsmonitorer ? vurderer å kjøpe den inne på billig-tester:) men så ville jeg først finne ut om noen har lyktes med denne?:)

Skrevet

Jeg vet det er flere som ikke finner el med cb el tester, men finner den med monitoren selv om det er samme tester.

Så hvis du ikke har funnet el med cb eltester før så kan det hjelpe med den monitoren.

Skrevet

når skal man starte med ferilitetsmonitorer?

jeg vurderer å kjøpe den inne på billig-tester...

kan man fnne eggløsningen samme mnd?

skal ha TR om 7 dager ca...

setter pris på svar:)

Skrevet

Jeg har bruk ferilitetsmonitoren fra feb, så har ikke noe særlig lang erfaring . Første syklus brukte jeg 20 testpinner å restrerende 10.

men denne syklusen var jeg oppi 20 igjen noe merkelig da jeg alltid har vært regelmessig. Fikk jo ei lita ei i slutten av oktober og fikk igjen TR i midten av desember å hadde vel noenlunde like lange sykluser fram til nå.

Og siden jeg begynte og bruke ferilitetsmonitorer i feb har jeg alltid fått EL på dag 12-14.

Men lurer på om jeg har klussa det til selv da jeg begynte og ta wild yam sist jeg hadde TR (16/5).

Ser det er ulike erfaringer når det gjelder WY, men avventer med og ta mere av det.

Men det kan jo også være andre grunner til rot i denne syklusen.

Men tilbake til ferilitetsmonitoren jeg synes den er grei og bruke den tester jo både østrogen og LH nivået , men feks clearblue sin digitale tester bare for LH.

Men monitoren viser både lav, høy og maksimal fertillitet slik at den gir deg forvarsel når EL nærmer seg.

Den koster en del men jeg kjøpte den på Vitusapoteket, der har de et totalkunde system slik at jeg fikk 250 kr i avslag så den kostet meg 1050.

Så bruker man apoteket mye så kan en spare mye på å handle på Vitusapoteket (blir vel en del kjøp av tester, vitaminer o.l. for oss prøvere.. ;o)..

Uff ble mye rot og litt rundt omkring det her , jaja men er det så nøye da..... ¤smiler¤

Skrevet

Den starter du med fra dag 1-5 da du har fått TR, (stilles inn på den dagen du begyner å bruke den) den vil da be om en testpinne dag 6 , og fram til dag 26 denne syklusen. Ferilitetsmonitorer har et minne på 6 sykluser så den vil da etterhvert bruke det den reg ang testing, normalt bruker en 10 testpinner på syklusen.

Jeg fant EL samme mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...