nr4iaugust Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 fullført 32 uker i morgen. Har regelmessige kynnere, de er ubehagelige. Ca 3 min fra den ene er over til neste begynner. De varer ca 30-40 sek. Har holdt på i to timer nå. Høres sikkert ut til at jeg venter min første, men blir nr 4. M nr 2 og 3 gikk vannet, så da var det jo bare å reise. Nr 1 er så lenge siden, så husker ikke helt.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Ja, ring føden du! Du er jo bare 32 uker på vei... Og når man har regelmessige kynnere skal man jo ringe føden! Selv om du ikke er førstegangs er det lov å ringe:) Lykke til!
EmPhAziA Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er førstegangsfødende, har bare to uker til termin, og har kynnere på samme vis som deg. De jeg har snakket med om dette sier jeg vil kjenne det når det virkelig ikke bare er kynnere lenger, men at det er rier. Du har jo født tidligere, og kjenner sikkert forskjellen på kynnere og veer/rier? Uansett, som jordmoren min sier; Er du i tvil, er det bare å ringe. De vil heller at du gjør det, enn at du skulle utsette deg/barnet for noe. :-)
mammmma***fødeklar*** Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Ring med en gang! Var selv inne på sykehuset to dager på rad før i uken av samme grunn! Fikk påvist krympende mormunn og åpning, satt på Bricanyl tabletter som fungerer litt iallefall. Det er ennå et par uker for tidlig for babyen å komme til verden nå, må iallefall prøve å få satt to lungemodningssprøyter før den kommer!!!! Har fått utrolig mye positiv tilbakemelding fra føden, følte meg utrolig dum da jeg kom tilbake på dag nr. 2... Hypokonder... Men svaret jeg fikk at det var så utroli bra at vi mødre hadde intuisjon til å komme når vi følte på noe! Håper jeg klarer 4-5 uker til med min baby:-) 30+2 i dag.
nr4iaugust Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2008 tar en telefon vi. Tør ikke vente til det blir skikkelig vondt, mine to siste fødsler har nemmelig da gått veldig fort.
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Hadde det akkurat sånn jeg også. i uke 31-32 begynte jeg å få masse kynnere.. hvert 2-3 min- varte i 20-30 sek. Sånn kunne det stå på i opp til 3 timer av gangen. Skikkelig ubehagelig. Og jeg ble kjempe bekymra! Jordmor henvist meg til sykehuset i uke 33. De registrerte de kynnere som kom ca hvert 2-3 min. Men de hadde heldigvis ingen effekt på livmorhalsen.. De kunne se en økende tendens til tidlig kynner hos flergangsfødende. Jeg ble mye mer avslappet etter sjekken på sykehuset! kan ikke si at jeg merket kynnerne på samme måte etter sjekken. Krysser fingrene for at det er ueffektive kynnere:) Lykke til!
nikki naboo Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Dytter jeg og. Lurer på hvordan det gikk, men det er vel mulig du er på sykehus for å dempe muligens rier?? Lykke til videre!
nr4iaugust Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. juni 2008 Joda, vi måtte inn og sjekke. Heldigvis hadde kynnerne ingen påvirkning på livmorhalsen. Og så roet det seg heldigvis ned etter hvert. Hadde regelmessige kynnere ca 5 timer tror jeg. Fikk beskjed om at visst det skjedde igjen, måtte jeg sansynligvis inn og sjekke på ny. Heldigvis var det ivertfall ingen fødsel igang nå. :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Godt å høre! Og godt at du drog inn for sjekk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå