Gå til innhold

Erfaringer med reiseseng? Hvilken type anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår begynner å bli litt stor for bagen sin, og da må vi kjøpe ei reiseseng. Jeg synes den standard reisesengen som de har på barnas hus til 299 virker så fryktelig tung. Noen som har erfaringer med denne eller andre og kan anbefale noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Joda, den er jo tung, men fungere helt utmerket til sitt formål og lillegutt sover som den prinsen han er i den - altså meget godt:-)

Og om du i tillegg tar en overmadrass + lammeull, så har de det så godt oppe i der atte:-)

Så til den prisen, kr.299,- er den helt super!!

Om du vil ha en lettere modell, så må en nok betale en god del mer.

Jeg vurderte det ikke en gang og det var ikke pga pengene, men rett og slett pga behovet og bruken. Det er ikke sååå ofte vi bruker reiseseng og dessuten så vokser de jo så fort.....så før en vet ordet av det, så har ligger de like godt på en madrass på gulvet eller liggende i en eller annen "voksenseng".

Lykke til!

Skrevet

vi har nomad,

http://www.babymagasinet.no/images/Nomad%20reiseseng.JPG

veier 2 kg, og blir bitteliten når den er pakka sammen!

tar litt plass å få den opp, siden det er "teltstenger" som skal dyttes inn i trekket, men det går da greit!

den er på tilbud på babybutikken i smalgangen på grønland, hvis du bor i osloområdet! :)

Skrevet

ja, så er den "myggfri"

:) perfekt på hytta om sommeren!

Skrevet

jeg syns også de "standard" reisesengene er alt for tunge og store. Poenget er jo at man skal ha de med på reise, og jeg ser for meg at det blir vanskelig å få de med. Har ikke kjempestor bil heller.

Jeg vurderte egentlig å kjøpe Phil & Teds reiseseng, den veier ca 2,5 kg. Tror det kosta ca 1690kr på barnevogna.no. Hvordan er denne nomad i forhold? Like bra? Går det an å ha den åpen på toppen sånn at det ikke blir så tett? Hvor mye koster den?

Skrevet

Vi har også den fra Barnas Hus til 299,-. Synes den er veldig bra. Ja, den er litt tung, men den blir liten og med bærehåndtakene er det lett å ta den med seg.

Vi har også en som heter BabyTravel, kjøpt i Sverige. Koster omtrent like mye og er litt lettere. Men størrelsen er den samme. Synes madrassen til den på Barnas Hus er litt tykkere og virker bedre, men vi har likevel en overmadrass med også.

Skrevet

Vi har den fra Barnas hus til 299,-. Den er tung ja, men vi bærer ikke akkurat rundt på den. Den er iallefall solid. Reiseseng er ikke noe som brukes så innmari ofte så man trenger ikke legge mye penger i det, men man kjøper det man trenger ut i fra sine behov. Vi trengte en enkel og grei reiseseng og da var Barnas hus sin rimelig og et greit alternativ for oss.

Skrevet

bærer dere ikke rundt på den? Har dere ikke den med på reiser? Reiser aldri med fly?

Jeg kjøper ihvertfall reiseseng med tanke på at vi skal reise med den. Ofte bruker vi jo bil, og da er ikke vekt så nøye, men siden vi alltid har full bil vil jeg at den skal ta liten plass.

Skrevet

Jeg er synes også disse standard reisesengene er for store og tunge å reise med. Vi har tenkt å kjøpe denne:

http://angelbaby.no/ABHK_Site/WebPagesNO/cat4_3_list.htm&&2chBd50obDuox2NvxMpoLGxoln*o24Ta6qXaWXkal_a

Enkel og lett, og ikke såå dyr. Selvoppbåsende luftmadrass, vattert sovepose og bærebag medfølger. Koster 500 for den minste (0-2 år) og 700 for den største (0-4 år). Jeg synes ihvertfall at denne virker grei.

Skrevet

Den senga var jo genial, og heller ikke såååå dyr. Nå er den bestilt:)

Skrevet

hm, går det an å ha den åpen på toppen? Viss den er lukket blir det vel litt tett? Og med åpning på siden kan vel barnet fort klatre ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...