anette&tutta mari :) Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hvorfor skal alle kalle barne sine for Linus? Er det fordi det er populært? Vet dere hva Linux er . . ? http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds
MorLykkelig Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Når jeg hører navnet Linus, tenker jeg på en kjønnsykdom eller noe jeg..... "Å gud, hva skal jeg gjøre! Partneren min hadde Linus uten at jeg visste det, og nå er jeg smittet og!" Men, sikkert ikke alle som føler som meg.
Figa *Fødeklar* Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes det er søtt jeg! Hadde en fantastisk sjarmerende og søt gutt i barnehagen jeg jobbet i som het det, og har bare gode assossiasjoner til det navnet!
wildberry Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Tviler sterkt på at foreldre kaller barna sine for Linus fordi det finnes et dataprogram som heter nesten det samme. er ikke alle som er så datanerder at de tenker på sånn! dessuten kaller vel ikke ALLE barna sine for Linus? vet om ytterst få som heter det. hvorfor kaller du babyen din for tutta? ikke noe bedre det
anette&tutta mari :) Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2008 skal ikke hete Tutta når hun blir født akkurat da . . .
lillefot Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Alle skal ikke kalle barna sine for Linus! Enig med Figa, Linus er søtt og jeg har også hatt en Linus i bhg der jeg jobbet. Dessuten har de fleste som har barn eller jobber med barn et forhold til Linus gjennom barne-tv og Linus i svingen. Eller julekalenderen på NRK i fjor, Jul i svingen.
wildberry Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 ikke? trodde alle kalte babyen sin for Tutta fordi det er så populært jeg! kanskje du kan kalle henne for windows? haha..
mamamari Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Teit å rakke ned på et barnenavn inne her, tenk på de som har valgt dette til sin lille engel .. da hadde jeg blitt skuffa.. min nevø heter det, å han passer det kjempegodt, så nydelig! Noen liker spesielle navn, gjør det noe?
wildberry Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 helt enig, stygt å rakke ned på barnenavn. de som har valgt navnet til sitt barn synes mest sannsynlig at navnet er fint og at det passer til barnet. da er det ganske sårende at noen slenger dritt om det! finnes mange andre ting å krange om mener jeg da!
Storken1979 Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Har hørt om Linus Torvalds ja, har DU hørt om Linus Pauling? Eneste mann som har fått Nobelprisen for 2 forskjellige ting (fred og kjemi). Så man kan ikke kalle barnet sitt for William pga Bill Gates? Eller var det pga at navnet lignet på Linux? Kanskje man bør la vær å kalle barnet sitt Tine? Linus er vel et slags "litt rart" navn som er blitt litt på moten her til lands- og jeg vet ikke svaret på spm ditt, hvorfor så mange vil kalle barnet sitt Linus. Det går noe barnetv greier oxo som heter "linus i svigen" eller noe sånt Syns motforestillingene dine mot navnet er litt rare, ja med mindre du er aktiv bruker/hater av Linux selv, men det burde jo ikke overføres til alle andre liksom.
anette&tutta mari :) Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2008 altså, jeg bare LURTE. Har ikke sagt at navnet verken er stygt eller pent. Synes egentlig det er litt søtt:) Men jeg lurte på HVORFOR. Om det er fordi det er populært eller om det er oppkalt etter en eller annen Linus!
EnLitenPrins Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Linus er jo ganske likt det dere data-programmet Linux Men Linus minner meg om en urt..Samme som Timian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå