nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Vi gjør det. Han er nå 17 dager gammel. Vi prøver å legge han i sengen sin, men han våkner med en gang. Legger vi han i senga vår så sover han vidre.... Jeg synes jo det er velidg koselig å ha han i senga, men jeg sover ikke like godt. Er ganske stiv når jeg våkner iom at jeg ikke får beveget meg. Men så er det mye enklere med tanke på matingen å han han ved siden av.
winneboo Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Samsov frem til hun var 8mnd. Var mye lettere i forhold til nattamming. Dessuten hadde hun kolikk så derfor begynte jeg med det, å så bare fortsatte det sånn. Hun sov alltid i sengen sin fra begynnelsen av kvelden da men hun våknet alltid rundt midnatt å skulle ha mat så da tok jeg henne i sengen min å der sov hun til neste dag. Det fungerte best sånn følte jeg, slapp å stå opp flere ganger om natten for å amme. Følte at jeg fikk litt mer sammenhengende søvn, spess etter flere uker med konstand gråt da hun hadde kolikk. Så hadde en del søvn å ta igjen Da hun var 8 mnd spiste hun nok mat på dagen til at hun ikke ble sulten på natten mer, å da ble det helt naturlig at hun ikke lenger våknet for å spise å da tok jeg henne heller ikke over i sengen min. Jeg sov kjempegodt selv om hun lå i sengen min. Var litt redd i begynnelsen for å rulle over henne, men det skjedde heldigvis ikke. Nå er hun snart 3 år å sover i sin egen seng hver natt. Men innimellom kanskje 1-2 ganger i mnd kommer hun over i sengen min, dersom hun har drømt ett eller annent eller hun er redd osv. Syns fortsatt det er kjempekos å samsove men hadde aldri latt hun sove hos meg hver natt når hun er så stor som nå. Men dette skjønner hun selv også. At hun må sove i sin seng og mamma i sin seng. Men at det er lov å komme i mamma sin seng innimellom dersom hun har lyst til det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 vi samsover, fra 12 på natta og til morningen. han er 1 1/2 år. koslig er det, men enda viktigere. det betyr at jeg får lov og sove også
mammaen til G & A Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Samsov med begge mine siden de hadde kolikk og graat store deler av natten vel hele doegnet egentlig. De roet seg begge mye bedre ved aa ligge tett ved siden av mamma - og saa ammet de store deler av natten paa den tiden ogsaa. Men etter tre maaneders tiden saa har de vaert i egne senger. Jeg fikk ihvertfall litt soevn som jeg virkelig trengte siden store deler av dagene gikk med til aa bysse og baere mine to.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Dette er et nysgjerrig spørsmål: hvordan er det enklere med nattammingen med babyen oppi senga hele natten? Hørte det da junior var baby også, men jeg skjønte aldri påhvilken måte det var lettere? Har jeg gått glipp av noe her?
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Slipper å reise deg å plukke opp barnet fra en annen seng, vel. Er bare å legge puppen til så er du i gang.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Jeg måtte sette meg opp i senga, kunne ikke ligge å amme. Så da ble det ikke noe ekstra arbeid å sette seg opp i senga, bøye seg til siden, løfte ungen ut av vuggen å legge han til Likevl ble jeg fortalt at det var mye enklere å samsove.. Samsoving gjorde bare at vi alle tre sov dårlig..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 for da kan han spise mens du sover. tok ikke langt tid før småen fant veien selv
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 ja om du ikke kan ligge og amme blir det jo bare teit med samsoving sånn sett. da blir det "lukt på maten, men du får ikke" hehe
LegallyBlond Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Vi samsover. Har lagt ungene i egen seng, og de har sovnet der (eller ved brystet de første ukene). Har tatt dem opp i senga når de har våknet første gang på natten, og så sover de der til neste morning. Praktisk i forhold til amming, og blir en roligere natt for oss alle. Men enig at man blir stiv. Etter 3 års samsoving (med 2 barn) så er jeg ganske stiv i kroppen, og sliter litt med rygg/nakke.... Men nå prøver jeg å være litt bevisst å flytte meg bort fra barnet etter han har fått mat, da sover jeg bedre. Begge ungene våre har vært mye våkne på natten så vi har delt oss. Pappaen sover med eldste, og jeg med minsten. Da har vi dobbelseng, med barnet innerst så vi slipper å tenke på at de kan falle på gulvet. Det gir oss også bedre plass enn to voksne og to barn i èn seng =) Nå håper vi snart at ungene kan dele rom så pappen kan komme inn igjen til meg =) Ser jo nå at de faktisk er begynt å anbefale samsoving, så sant foreldrene ikke røyker, ikke drikker alkohol eller tar sterke tabletter samt at babyen må ha egen dyne.
LadyLuck & Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 ikke samsoving her. Da blir "storebror" så misunnelig (17mnd. vi har kun 1soverom på 4stk) prøvde litt de første dagene, men gikk ikke, han ble så sutrete ("Storebror") Så mini sover i egen seng og har gjort det stort sett fra dag en
Mammaen til Isak Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Nå er jeg litt nysgjerrig på innlegget ditt tutta&gutta,- har du ikke delt seng med mannen din på tre år? el misforstod jeg .......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå