Gå til innhold

Gutten min er avhengig av smokk......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig ikke tenkt så mye på det, men det har blitt mer og mer klart at Sebastian virkelig er avhengig av smokken sin. Hver gang ting går han litt imot så tyr han til smokken som trøst. Vi har nok vært flinke til å skjemme han bort med det, det er har vært så greit å gi han smokken for vi vet at den fungerer og at han roer seg med den.

Vi tenkte så smått på å begynne med en liten avvenning, i hvert fall på dagtid så kan han heller fortsette med å ha den som kos når det er leggetid. Nå er han litt pjusk så vi tenkte å begynne neste helg. Planen var å gjøre det klart at smokken får han kun i sengen når han skal sove, og ikke lenger på dagtid. Er det noen som har noen gode idéer eller forslag på hvordan vi skal gjennomføre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke så mange tips å komme med annet enn:

Gjem smokkene på dagtid, ute av syne: kanskje ute av sinn ;-)

Her så får Camilla ha smokk på dagtid, men prøver å begrense det litt her også. Regner med at når hun begynner i bhg så er det slutt på den utenom sovingen, så kan være greit å forberede henne litt på det.

Men det er som du sier: den er en god trøst når de er litt lei seg og ting går dem litt imot.

Tror uansett det er lurt å begynne å venne dem av med smokken på dagtid, men la dem ha den til soving :-)

Lykke til :-)

Og fortsatt god bedring til gogutten! :-)

Skrevet

Ja det å ha den yte av syne har jeg fått oppleve er viktig. Med en gang han ser en smokk så blir det lurveleven hvis han ikke får den. Det var en periode i barnehagen da de var vedlig strenge på smokk, men nå har han hatt smokk et par ganger når jeg har hentet han, vet ikke om de har begynt å gi litt etter de også:)

Skrevet

Enig med Samsyn, ute av syne, ute av sinn.. Det er i allefall verd et forsøk. Ellers har jeg tisp som jeg har tenkt å bruke på lilleM den dagen smokk er ut: klippe over tuppen på den. Bittelitt hver dag, så blir den rett og slett ikke noe god. Og han kutter den ut selv! Funket på min vennindes barn og håper det funker like bra på min lilleM.

Vi har alltid vært restriktiv på smokkebruken, men han får den når vi kjører bil og han blir utålmodig og på natten får han ha smokk. Men ellers så er det trøst med litt vann i tutekoppen og andre ting som skal avlede når han har slått seg. - Det er bare å prøve med det så fort som mulig. De er lette å avlede!

Skrevet

Takk for gode tips:) Vi har allerede satt noen av dem ut i livet, med store protester fra Småtten, men det går vel over etterhvert. KoseKaninen (Liseberg kanin) har vært til stor trøst, den har til og med blitt "tuttet" på når trangen har blitt for stor, men det går bedre og bedre for hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...