*Andreapus* Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Tid lar dere babyen sove alene på eget soverom? Har dere på babyen på deres rom? åssen er samlivet da? Eller sover babyen alene?
Ausgustbarn Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Dere finner ut av de tingene etterhvert, trenger ikke planlegges, veldig individuelt. Men dere må nok ha ungen på samme rom fra begynnelsen, tungvint å løpe så mye frem og tilbake! Lykke til!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Når hun var nesten 6 mnd gammel.. Hadde nok lagt henne på eget før, men hadde ikke to soverom før det, både hun og vi sov mye bedre når hun fikk eget soverom. Jeg var plaga med bekkenet i rundt 4 mnd etter fødselen så var ikke så mye som frista alikavell :-P Vi blir nok og legge nye babyen på eget rom ved ca 6 mnd også, men får se åssen det går med amminga denne gangen..
Gulp Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Sønnen vår fikk eget rom da han va ca 15 mnd. Men det er jo ganske sent da, nestemann flytter nok ut litt tidligere:) De to skal dele rom. Samlivet ble ikke skadelidende, syns jeg. Gikk helt fint, det. Han hadde jo egen seng, og hadde godt sovehjerte. Man trenger jo ikke gå inn for å svinge i lysekronen heller;)
Ellie30 er høygravid:-) Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Regner vel med rundt 6 mnd, men sover hun godt og nødvendigvis ikke spiser lenger om natten så flytter vi henne på eget rom... (min førstefødte gjorde det og det funket kjempefint)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Prinsessen flyttet på eget rom da hun var ca ett år. Gikk kjempefint igrunnen, det var samtidig med at jeg sluttet å amme. Hun lå i egen seng på rommet vårt inntil det, hun har aldri lagt en natt i vår seng. Såvidt jeg har fått med meg så er det ikke anbefalt at de ligger i vår seng heller
*Andreapus* Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2008 Min lille er 2mnd nå, snart 3mnd, har lyst og flytte henne ut da, men lurer på om det er for tidlig.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Vi la førstesnuppa på eget rom når hun var rundt 7 mndr gammel. Før det delte hun rom med oss, men låg i egen seng hele veien. Hun har sovet hele natten sammenhengende fra hun var ca en måned gammel, så det har aldri vert noe problem hos oss, heldigvis
citten Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Vi hadde 1. mann på rom sammen med oss til han var ca fire måneder. Da var vi nede i kun en mating om natta, og siden han stort sett våkna hver gang vi kom og la oss så var det deilig å få ham inn på eget rom. Både han og vi sov bedre. Jeg husker jeg tenkte at det kom til å bli kjemperart å flytte ham inn på eget rom, men første kvelden vi la oss, så kunne vi jo igjen ligge på sengen og prate etter at vi hadde lagt oss. Det var superkoselig. Så alt i alt var det bare flott for alle parter at han kom på eget rom da. Kommer til å se det litt ann denne gangen, nå får nykommeren rom rett ved siden av oss, så det kan hende vi flytter ham før - vi får se når han kommer
nr.4 i oktober Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 2-åringen begynte å sove på eget rom da hun var rundt året.. hadde lyst til å begynne tidligere egentlig, men vi har soverommene litt merkelig plassert her i huset, og vårt er en etasje over hennes, og da fikk jeg liksom ikke helt roen til å legge henne alene mens hun enda var ganske liten.. Hun i magen skal dele rom med storesøsteren, og nå føler jeg (ihvertfall foreløpig) at hun sikkert kan begynne å sove der nede tidligere enn søsteren gjorde, i og med at storesøster også ligger der nå og de er to.. Vi får se. Men uansett skal hun forsøke å legges der før hun er ett år.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 min kar flytta på eget rom når han var klar og motivert selv. så det ble vel i 3 års alderen hvis jeg ikke husker feil. uansett er det vel litt kjedelig å ha sex i senga på kvelden kl 23:00 det finnes da mange flere spennende alternativer.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 På 4. mnd dagen hans flyttet han inn på eget rom. Hadde tenkt til å gjøre det før, men pga ferie ol så ble det når han var 4 mnd. Med denne i magen vet vi ikke. Har bare 2 soverom så må se an nattspising ol. før vi eventuelt flytter babyen inn til storebror.
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Mini fikk eget rom da han var litt over 3 mnd. Han sov utrolig urolig og snorket, så det var absolutt det beste for oss alle. Alle 3 sov faktisk bedre etter dette..
-sga- Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Junior ble flyttet på eget rom når han var ca 5 uker. Dette fungerte optimalt fra dag 1. Hadde babycall tilkoblet. Dette fordi vi hadde rom i hver vår ende av leiligheten. Før dette sov vi ganske dårlig alle tre. Han har hele tiden ligget i egen seng, men spesielt jeg våknet litt for ofte på natta. For meg fungerte det mye bedre å stå opp 1 til 2 ganger på natta for å gi mat. Matingen ble mye mer effektiv, uten at verken jeg eller junior sovnet under matingen. Tror det er veldig individuelt hva som passer, men kan trygt anbefale å legge barnet på eget rom tidlig om dere har rom tilgjengelig.
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 15. juni 2008 #15 Skrevet 15. juni 2008 Mini begynte å sove på eget rom da han var 6 uker. Vi sov mye bedre etter dette alle tre. Jeg syntes ikke noe særlig om å ligge og amme, så det ble det til at jeg satt meg opp uansett. Satt inn en god stol på rommet hans, fungerte veldig bra:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 Har ikke dette noe å si for når dere legger dem på eget rom?? Hentet fra lub.no: La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Dette gjelder særlig det første halvåret. Etter de første seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Ville derfor unngått å legge barnet på eget rom før de er mnd. Syns ikke det har noe å si for samlivet at barnet ligger på foreldresoverommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå