Bellen^2 Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hvor gamle er de egentlig når man bytter ut sprinkelsenga med en barneseng? Må vel ha sånn "sengehest" til å begynne med så han ikke triller ut;)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Det lurer igrunn jeg også litt på. Har kommet frem til at snuppa koser seg i sprinkelsenga si enda hun, så jeg lar henne være der til hun finner ut hvordan hun skal klatre ut og det blir for "farlig" :-) Tror uansett at vi må ha "sengehest" for hun sover like urolig som mora hehe Ellers så har jeg bestilt en SleepWrap som jeg syntes var helt genial :-) Den kan brukes opp til 3 års alder og hindrer barnet i å trille ut av sengen. Kjempegreit når man er på tur og ikke kan drasse med seg reiseseng eller "sengehest" :-) Da får man jo også litt "trening" i å sove i vanlig barneseng fremfor sprinkelseng/reiseseng
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Når de klatrer ut av sprinkelsengen tror jeg? 2-3 år? Har ikke peiling, her tror jeg ikke hun rekker opp med det første (enn så høy hun er) så vi venter. Har også tenkt på sengehest, men det er visst noe som heter juniorseng, uten at jeg helt vet hva det er.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Etter litt surfing så er jeg litt klokere. Juniorseng begynner man med etter 2 års alder, men mange venter til nærmere 3. Det kommer visst an på om ungen klarer å ligge stille uten å klatre ut, og for mange - om barn nr. 2 er på vei ;-) Den måler vanligvis 70 x 140 og mange bruker sengehest, men noen senger har sider man kan dra opp og ned (som på sprinkelseng). F eks denne her var jo fin: http://www.babydan.dk/page32.aspx?recordid32=20
ohayoo Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Trenger man en juniorseng?? Jeg har tenkt å gå rett fra sprinkelsengen til "voksenseng", men det er jo lenge til enda siden "Klumpen" bare er 5 mnd enda.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Man trenger ikke juniorseng :-) Vi kommer nok til å gå rett over i "voksenseng" når den tid kommer, men vi må nok kjøpe en sengehest slik at hun ikke faller så lett ut av den. Sengehester passer nok de fleste senger vil jeg tro :-)
Bellen^2 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 2-3 år høres bra ut, innen den tid må vi jo ha klart å flytte:) Selv om Sebastian sover i en sånn sovepose så er han ikke strappet fast så han står gjerne i senga og river i sprinklene og roper mamma nå, men klatre ut har han ikke klart enda, men det er vel bare et spørsmål om tid, han klatrer jo på alt annet.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Etter helgens stabaser kan jeg love deg at den dagen mini finner ut at han klarer å klatre ut sprinkelsengen så blir det andre boller. Vi har heldigvis en sprinkelseng som man kan ta ut den ene siden, slik at det blir en slags voksen-seng men i 120cm. - Da trenger jeg ikke bekymre meg for at han skal lande på hodet og slå seg igjen... Men neste gang vi kjøper seng til ham blir det en "voksen" seng.. Dvs. kanskje en Stompa eller noe, som han kan ha "hytte" under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå