Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klar som faen!

hva har du i mot han?

Skrevet

Han skriver K J E D E L I G og veldig enkelt. Føler at jeg leser nok en leseløve. Dessuten er det ingen variasjon i bøkene hans. Jeg likte Muleum da, fordi det var en bok jeg kjente meg litt igjen i - den skal han ha creds for. Men det er ikke en bok som satte veldig dype spor. Jeg lo litt, kjente meg igjen - og vips var den ferdig. For kort.

Skrevet

muleum har jeg ikke lest.

men jeg må lese ekle bøker. (altså med et enkelt språk) ellers får jeg ingen bilder i hodet når jeg leser, og da er det begrenset hvor morsomt det blir. men det har jo selvsakt noe med at jeg bruker bøtter og lass av energi på og lese.

så at den er lettlest syns jeg bare er fantstisk :-)

men kjedelig. nei det er dem ikke :-) det er noe genialt enkelt med de, noe som tar alt på kornet. sette lys på samfunnet i dag. hvordan alt virker ferdig og enkelt. samtidig som det er masse humor inni der. ler meg skakk! spesielt av doppler.

jeg kjenner meg igjen i bøkene hans. i tomheten og i "det spiller ingen rolle" holdningen hans.

hm.. men for korte det er de

Skrevet

Jeg liker de enkle bøkene altså - trenger ikke være kompliserte og lange bøker med uforståelige skildringer, men jeg liker dem også. Men det er bare nok med bøkene hans som jeg ikke liker. Men du må da lese Muleum - siden jeg faktisk sier den er ganske så bra. Løp og kjøp!

Skrevet

jepp jeg skal lese den! lover! :-)

jeg har bare latt vær og lese bøker i år, siden jeg har hatt så mange fag. så det har blitt nok lesing. (+ al lesingen her inne da... hehe)

men nå er skolen ferdig så nå har jeg begynt igjen.

3 hanna bøker som venter og muleum :-)

har du neon andre gode bøker og anbefalle? som ikke er veldig tunge og lese

Skrevet

Hanna bøker?

Jeg leste masse før, men leser sjeldent i skoleåret. Nå som ferien har kommet har jeg allerede rukket å lese 5 bøker! Hehe... Og har kjøpt meg mange nye!

Jeg leser egentlig bare engelske bøker, så jeg vet ikke hvor ideelt det er for deg kanskje? Men jeg har jo lest noen norske også da....

Har du lest Victoria av Hamsun? Slutter aldri å synes at den er veldig vakker. Jo, også har jeg lest en Shopaholic bok en gang, den var morsom og jeg lo - men ikke så morsom at jeg har lest resten av bøkene... Ellers leser jeg litt tunge bøker vanligvis,og kommer ikke på noen i farten nå som er lettleste og fine... Egentlig har jeg mange jeg kan foreslå, men helt blankt nå! Skal tenke på det!

Har du noen anbefalinger da?

Skrevet

hanna er en slektsaga ting. er på bok 28 nå... hehe.. ordentlig bonderomantikk... hihi..

Victora av Hamsun har jeg ikke lest. kanskje jeg skal prøve det. selv om Hamsun i seg selv høres kjedlig ut. rett og slett fordi han minner meg om norsk faget... fordommer som jeg har.

engelsk går ikke. slikt holder jeg meg langt unna... prøvde en gang og lese biografen til Victoria Becham, men ga fort opp...

Shopaholic har jeg også lest. helt ok.

var en periode jeg leste mye om anoreksi og slike bøker. men det er ingen jeg husker som svært fengende.

hm... PS. jeg elsker deg. det er en vakker bok. jeg gråt når jeg leste den. men nå er den jo på kino, så da kan man jo se den i stedet. (om man kommer seg ut døren...hehe)

hm.. må tenke litt jeg også. har lest så mye rart. hehe

Skrevet

Lurer på om jeg ikke har noen av de bøkene, hehe... Skal sjekke det ut! Var noe veldig kjent med dem...

Liker ikke alt av Hamsun, men Victoria er fin. Ellers har jeg likt alt av det jeg har lest av Kielland! Du kan jo kanskje prøve;)

Hehe, jaja - du gikk ikke glipp av noe! Jeg leste den en eller annen gang i høst, og den var ikke mye spennende!

PS. I Love You så jeg på kino tror jeg... Må også nevnes at vi gikk UT av kinosalen før filmen var ferdig fordi vi synes den var så dårlig og langtekkelig..... :-p Hvis det handlet om en ire som giftet seg med en amerikaner også døde han osv....?

Skrevet

jepp det er det den handler om. hehe.. har ikke sett den på film da. kanskje den er dårligere på film en i bok. men så er den jo temlig romantisk, og det er jo ikke du... hehe

kiellland ja. du må komme med slikt... hehe... alt for og knuse fordommene?

har du lest lille lord? holdt på og dø. det var en apsurd og langteklig bok. (leste bare den første)

hols (om det er sånn det skrives?) var litt morsom, men det er en ungdomsbok og uten noe serlig dypt inhold, bare litt fengende. hørte den på lydbok, så da gjorde det ikke noe at den var engesk

Skrevet

Hehe, nei - jeg er jo ikke romantisk;) Men den var i hvert fal ikke spesielt bra!

Selvfølgelig må jeg komme med slikt! Jeg har lest Lillelord ja, men det er jo ikke Kielland da;-) Hehehe... Og ikke det verste - men langtifra det beste!

Holes har jeg lest faktisk - til og med sett filmen! Lillebroren min skulle lese den på skolen for noen år siden, så jeg leste den sammen med han!

Skrevet

jeg viste at det ikke var kielland da.. hehe.. men det var den eneste boken innen de store kjent forfatterene i norsken jeg kjente. så jeg prøvde og heve meg opp på ditt nivå :P

gikk til og med bort til bokhyllen og så hva jeg hadde og fant ut at jeg hadde lest en til av lille lord. *stolt*

Skrevet

Hehe, mitt nivå er ikke noe særlig høyt om du innbiller deg det. Jeg er egentlig ganske så altlesende, kan være alt fra innviklede filosofiske romaner til R.L. Stine sine "Goosebumps" (kanskje ikke akkurat nå for tiden da, men....) Jeg bare leser det jeg kommer over og som virker spennende.

Husker jeg leste en bok da jeg var sånn 10-11 år, som satte ganske dype spor i meg - den var norsk også, fikk den til jul av en fjern tante eller noe sånt noe. Tror den het "Norge for nordmenn, pakkis go home". Den var egentlig ganske bra (må jo nevne at det var dengang, kanskje ikke nå....) Men har ikke tenkt å ødelegge opplevelsen ved å lese den igjen. Ellers har jeg alltid likt Nancy Drew bøkene og ikke minst Bobbsey Twins - de elsket jeg! Prøver å komme på hva den siste bokserien jeg elsket heter, men kommer ikke på det! Jeg anbefaler faktisk de, selv om de kanskje er veldig barnslig. Men det nekter jeg å tro - husker dem som geniale! Hehe.

Leste en bok som heter "Rag Nymph" da jeg gikk i 8'ende klasse eller noe og den var veldig bra. Den er nok ikke så komplisert siden jeg leste den for så mange år siden og synes det gikk greit. Den var fin! Ganske sikkert oversatt og skrevet at Catherine Cookson.

Ellers likte jeg - for en god del år siden dette også, forfatteren Luanne Rice. Hun har skrevet flere bøker som jeg likte veldig godt den gang jeg leste de. "Dream Country", "Cloud Nine" - også veldig sikker på at de er oversatt til norsk.

Ellers (jeg kom på masse nå....) har jeg lest noen bøker av Eileen Goudge som jeg elsket. Jeg vet heller ikke hva tittelen er på norsk - men engelsk; "Stranger In Paradise" og "Garden of Lies". Fins som de andre nevnt ovenfor ganske så sikkert på norsk også.

Det er lenge siden jeg leste disse bøkene, og synes ikke de var vanskelig da jeg var sånn 13-14, så da er de nok ikke spesielt kompliserte heller.

Og ja, The Client av John Grisham! Eller klienten da, den leste jeg også for en god del år siden, og elsket den! Liker ingen andre av bøkene hans, men den var veldig bra!

Men som sagt - en goood del år siden jeg har lest disse, så ikke sikkert de er så gode som jeg husker dem ;-) Men det er greit, skal ikke lese dem selv igjen!

Skrevet

Åååhåhhhhhh sukk sukk sukk, og ikke minst mimre mimre mimre.

Bobseybarna er fantastisk:-D

Skrevet

en jeg husker fra langt tilbake er "en liten prinsesse" (og den er ikke sånn som den høres ut altså) tenkte og lese den for småen når han blir stor nok til og forstå.

ellers syns jeg "den hemlige haven" er vakker. også noen år siden jeg har lest.

heksene av roal dal (?) var også en skalger på ungdomskolen.

hm.. rart jeg husker de bøkene, men ikke de jeg leste for 2 år siden.. hehe

Skrevet

Fordi barn har større fantasi, så de satte nok dypere spor. Yndlingsbarneboken min av dem alle var Sunday's Child av Gudrun Mebs... The Secret Garden er fin-fin, har lest den så mange ganger at jeg ikke har tellingen en gang. Roal Dahl har jeg bare lest litt av - jeg liker godt diktet hans "The anteater", da!

Skrevet

begge de to bøkene. Sunday's Child og The Secret Garden har jeg lest. men på norsk, selvsakt. søndags barn. den tenker jeg ofte på!

og den hemlige hage er vakker! liker du den vil du elske "en liten prinsesse"

hihi.. morro at du har lest de samme bøkene som meg bare på et annet språk.. hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...