Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg lurer på hvor ofte dere andre med småbabyer( 2-3mnd) skifter bleie på dem? Jeg pleier å skifte vanligvis hver 2-3 time, og ellers når jeg merker at han har gjort noe. Dilemmaet er dette: Det er ofte vanskelig å få han til å sovne. Vanligvis pleier jeg å skifte bleie når han våkner, og så får han mat. Men noen ganger våkner han og er hysterisk sulten, og da må han jo få med en gang. Noen ganger sovner han mot slutten av måltidet, og da er altså dilemmaet: Skal jeg vekke han for å skifte bleie, eller la han sove? Til nå har det vært omtrent 50/50 med dette, men har litt dårlig samvittighet om jeg ikke vekker han og skifter bleie. Hva mener og gjør dere andre?
gullegget Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Hva om du gir litt mat også skifter, også får han resten etterpå. Eller så syntes jeg det er greit at de lærer tidlig å sovne selv. At du gir mat, vekker med å skifte bleie også legger han. Hvor ofte man skal skifte er umulig å si. Man må nesten bare ta det når det er bæsj, eller at det tiss i den. Trenger jo ikke skifte etter en liten tiss skvett, men heller ikke helt fult. Gjør det som føles riktig for deg:)
Duracella Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Ville prøvd å holde ham våken gjennom måltidet, er noe herk hvis han gjør seg avhengig av å sovne ved puppen..... Vi holdt på med det i flere måneder. greit hjemme, slitsomt borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå