Gå til innhold

Når slutter jeg å koke vannet til babyen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er nå snart 5 mnd nå, må jeg vente til han er over året eller kan jeg snart slutte nå?? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS sa at man kan slutte og koke vannet når barnet er 6mnd.

Skrevet

Var nylig på barselgruppe, og der sa helsesøster at vi kunne slutte ved ca 3månedersalder, da de begynte å ligge mer pågulvet og få i seg mer bakterier uansett. Men jeg vil nok vente litt lenger selv

Skrevet

Koke vannet til babyen? Kan dere forklare hva dere mener? Drikkevann?

Skrevet

Ja, drikkevann, og vann som gis i mat (blandes i grøt) eller som sukkervann.. I det hele tatt, alt som barnet får i seg

Skrevet

Jeg selv sluttet å koke vann da gutten ble 1 år. Holder det.

Skrevet

hm, sikkert meg som er lite opplyst, men trodde drikkevannet i norge var reint jeg. jammen godt jeg fant ut av dette før bebien kommer så jeg slipper å forgifte den med vann fra springen.

Skrevet

Ja, ikke vet jeg- men når jeg får beskjed om det fra helsestasj så koker jeg det selvsagt. Ingenting er vel for mye krevd om det holder ungen min frisk..

Og du over- 1 år?!! Det var vel litt i overkant.. Tenk hvor mye møkk og bakterier en 1-åring har fått i seg i mange måneder før 1-årsdagen ved å krype på gulvet og putte alt den ser i munnen.. Nei, det er nok bortkasta energi å koke vannet ihvertfall etter 5-6 mnd

Skrevet

En venninne av meg har en unge på 4 år, og hun koker vann til han ennå. Men det gjør du fordi hun er så vandt til det. Blitt en vane sier hun. Ikke noe å bry seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...