Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Han er nå snart 5 mnd nå, må jeg vente til han er over året eller kan jeg snart slutte nå?? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 HS sa at man kan slutte og koke vannet når barnet er 6mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Var nylig på barselgruppe, og der sa helsesøster at vi kunne slutte ved ca 3månedersalder, da de begynte å ligge mer pågulvet og få i seg mer bakterier uansett. Men jeg vil nok vente litt lenger selv
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Koke vannet til babyen? Kan dere forklare hva dere mener? Drikkevann?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Ja, drikkevann, og vann som gis i mat (blandes i grøt) eller som sukkervann.. I det hele tatt, alt som barnet får i seg
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jeg selv sluttet å koke vann da gutten ble 1 år. Holder det.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 hm, sikkert meg som er lite opplyst, men trodde drikkevannet i norge var reint jeg. jammen godt jeg fant ut av dette før bebien kommer så jeg slipper å forgifte den med vann fra springen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Ja, ikke vet jeg- men når jeg får beskjed om det fra helsestasj så koker jeg det selvsagt. Ingenting er vel for mye krevd om det holder ungen min frisk.. Og du over- 1 år?!! Det var vel litt i overkant.. Tenk hvor mye møkk og bakterier en 1-åring har fått i seg i mange måneder før 1-årsdagen ved å krype på gulvet og putte alt den ser i munnen.. Nei, det er nok bortkasta energi å koke vannet ihvertfall etter 5-6 mnd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 En venninne av meg har en unge på 4 år, og hun koker vann til han ennå. Men det gjør du fordi hun er så vandt til det. Blitt en vane sier hun. Ikke noe å bry seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå