Lyst på nr3♥ Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hei!! Er forferdelig tett i nesen og har vært d i ca 3 mnd nå... Begynte med forkjølelse, men har liksom aldri blitt bra i nesen!!! Har prøvd d meste, men syns ikke annet enn vanlig nesespray hjelper og kan jo ikke bruke dette FOR MYE heller!!! Blir gal snart!!!!! Var ikke SÅÅÅ tett forrige svangerskap!!!... Flere som er i samme situasjon.... tar imot TIPS og råd!!
Miss Dynamite Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 kjenner det igjen så alt for godt. Jeg var/ er avhengig av nesespray, og vært det leeenge før graviditeten... ( nesa mi er liksom ødelagt) men så i tilegg fikk jeg da gravid nese, tett alltid.. og legg til litt allergi.. FLOTT.. jada, fått saltvann og masse jeg også.. men ingenting funker.. det sies jo at du kan bruke nesespray, men ikke over 10 dager i strekk.. jeg sa til slutt til legen min at skal jeg overleve, må jeg ta nesespray og det forsto hu.. selv om det ikke var ANBEFALT... såh, det er egentli ganske opp til deg, hva du velger siden det ikke er annet som funker... men jeg må bruke det!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Heisann. Var potte tett i 4 mnd jeg. Brukte Rhinox hver dag, alt for mye...hadde 2 bihulebetennelser i tillegg som ikke gjorde det noe bedre. Grøss og gru.... Til slutt for ca 1,5 mnd siden virket ikke Rhinoxen heller lengre, uansett hvor mye jeg brukte. Oppsøkte lege og fikk som forventet en liten "alvorspreken" om at jeg ikke måtte bruke Rhinoxen så lenge... he he he Men uansett så fikk jeg resept på Nasonex, for å prøve å slutte med Rhinoxen...og gjett: det FUNKET!!! Hadde det helt j****g de første dagene, men så bedret det seg. Jeg brukte kun Nasonexen og ikke Rhinoxen....og nå har jeg vært bra og uten Rhinox, i 1,5 mnd ca. JIIIPPPPIIII!!!! ))
Mom for two Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Jeg gikk potte tett hele forrige svangerskap og brukte otrivin hver bidige dag. Fikk det på sykehuset også på slutten før jeg fødte, og gjett 2 dager etter fødselen var nesa pise god igjen ingen skade skjedd. Har siden brukt det kun i forbindelse med forkjølelse og slikt. Nå er jeg svanger i 6 mnd og hvert like tett som sist gang og bruker nesespray hver dag som sist. Bekymrer meg ikke over avhengighet siden det gikk så bra sist gang. Legen min sier det er slimhinnen min i nesen det går utover i allefall. Dette er jo hormonelt så etter fødselen satser jeg på at det går like greit denne gangen også.
Storegull og lillegull i magen Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har tidligere vært avhengig av nesespray, og har tydeligvis ødelagt slimhinnene i nesa, for når jeg bruker nesespray, blir det helt feil oppi der.. For noen uker siden var jeg litt forkjølet og tett i nesen.. Tettheten forsvant liksom aldri.. Ble potte tett hver kveld.. Var hjemme hos foreldrene mine, og de anbefalte meg å prøve neseskyller.. Det høres helt merkelig ut, jeg var utrolig skeptisk selv! Det kan kjøpes på apoteket. Man bruker saltvann, men i mye større mengder enn i saltvannssprayene som aldri har funket for meg.. Etter et par skyllinger var nesen perfekt igjen;) ANBEFALES VIRKELIG!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå