Gå til innhold

Gutt på 5 mnd, hyper og "krevende"..er det bare min eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs mor så jeg vet ikke helt hvordan babyer er, men gutten min er stort sett blid, men vi har hatt litt problemer med luft.

Han er veldig hyper (!), spreller og vifter mye med hender og føtter, roper og styrer! Han kan ligge litt alene oå leke, men krever veldig mye oppmerksomhet, og ROPER til han får det! Mange leker blir han lei av/sin t på, og begynner nesten å kjefte på de!

Jeg begynner å lure på om han er misofrnøyd med noe, eller om han har AD/HD..!! Huff...han er jo skjønneste gutten selvsagt, og er da i stand til p kose litt å, men det er mye roping as...

Skal sies at han fikk to tenner for 2 uker siden, men denne "oppførselen" har vært siden 3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann =) trur det e helt vanlig... Å det blir nok perioda som blir verre,toårstrassen.... Huff... ;-))) Trur nok din e en helt vanlig aktiv baby ;-)

Skrevet

Vær glad for at du har en gutt som er nysgjerrig på hva som foregår rundt seg! Han ønsker å oppleve nye ting, se hva som skjer...rett og slett lære, ta inn verden, nyte!

Det er bare flott, om enn slitsomt.

Min største gutt krevde å få være med på alt, brukte derfor bæresele mye. Fant seg slettes ikke i å ligge under en babygym over tid. Så han hang på armen/i selen fra han var tre måneder gammel og videre. Har siden blitt en svært rolig og grei gutt, så nysgjerrighet på livet er ikke det samme som hyperaktivitet, og er han hyperaktiv, så må du finne strategier deretter.

Minsten viser akkurat de samme takter som storebror. Han må bæres på armen når jeg går trilletur....for han vil jo se hva som er ute i verden.

Synes det er flott med nysgjerrige små som ikke finner seg i å bli planta i en grind!

Skrevet

Høres litt ut som min lille klump det. Han er snart 4,5 mnd. Han har egentlig vært sånn hele tiden han. Veldig nysgjerrig og skal ha med seg alt som skjer. Ammingen er et mareritt noen ganger. Han skal jo se hva som skjer rundt seg. Han ligger mye på gulvet å leker da. Heldigvis har han lært seg å snu seg fra ryggen til magen nå så han trives mye bedre på gulvet. Snurrer rundt i sirkel for å få tak i ting. Men han er ute etter oppmerksomhet hele tiden. Roper høyt, og blir fornøyd når noen ligger sammen med han på gulvet.Å sitte på fanget er ikke så morsomt lenger. Da spenner han seg og kaver med armer og bein. Var igjennom den samme perioden med eldstejenta her, så det er normalt. De vil utforske, men klarer ikke å gjøre noe spesielt selv enda. Gutten din har nok ikke ADHD ihvertfall:)

Skrevet

Høres ut som en helt vanlig aktiv baby, spør du meg!

Et lite tips er å sjekke om han kanskje er overtrøtt, mange babyer blir veldig hektiske og kavete når de får for lite søvn. Eldste min var sånn, ble helt hyper hvis hun ikke fikk sovet godt på dagen. Men det kan også være at han har et høyt aktivitetsnivå, det varierer jo fra unge til unge.

Når det gjelder roping, så er det vanlig at de i denne alderen begynner å prøve ut stemmen sin og eksperimenterer masse med det. Lillegutten min hadde også en "gauleperiode" rundt 5-6 mnd. Det gikk over etter en stund.

ADHD og sånt trenger du ikke bekymre deg for foreløpig, så små barn får ikke sånne diagnoser. Så lenge han er noenlunde blid og fornøyd og du får blikkkontakt med han og han er interessert i omgivelsene sine og ellers utvikler seg normalt, så skal du ikke engste deg. Han har nok bare litt temperament :-)

Skrevet

Hehe, godt å høre!! Temprament er jo bra å ha det å ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...