Gå til innhold

Bekymret eller ikke? (Fostervannslekkasje)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelige greier! Jeg er nå 13+0 i dag. Siden i går morges har det liksom rent blank væske hver gang jeg har tisset (jeg måtte fange det opp i en urinkopp, og den var nesten HELT blank). Jeg har ikke drukket speseilt mye, så det kan ikke være det heller. Sorry for detaljer, men hele tiden har truseinnlegget hatt litt farge etter dagens slutt, men nå er det ikke noe farge der i det hele tatt. Jeg var kjemperedd for at det var fostervannslekkasje, så jeg ringte føden, og hun kunne si at det er helt umulig å kjenne fostervannslekkasje så tidlig. Man vil ikke engang kjenne det! Det er ikke mer enn 15 ml rundt den lille, og jeg har "tisset" myyye mer enn det...... Hmmmm... allikevel er jeg liksom bekymret... Noen fler som har hatt det slik og kan komme med beroligende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Først og fremst - gratulerer med graviditeten =)

Når man er gravid så skjer det veldig mange forandringer i kroppen. Utfloden endrer konsistens, farge og mengde. Urinen kan også endre farge og mengde.

Jeg trodde også at jeg lakk fostervann, dog noe senere i forløpet enn deg (rundt uke 25-26 mener jeg å huske), og fikk komme til en sjekk på sykehuset. Det som skjedde hos meg var at samboeren min og jeg skulle være litt intime. Plutselig ble det veldig vått mellom oss. Her snakker vi om minst en-to desiliter blank væske som ikke luktet noe som helst. Jeg trodde jo selvsagt at jeg hadde hatt et uhell og tisset på meg, men da hadde det ikke kommet så mye så fort og ikke fra skjeden. Jeg er nesten 100 % sikker på at det var der det kom fra..! Uansett.. Jeg fikk komme til sjekk på sykehuset. Der kunne de konstantere at det ikke var fostervannslekkasje. De hadde størst tro på at det var en urinlekkasje, men det tror ikke jeg på. Det sa jeg også til legen som sjekket meg. Han fortalte da om noen væskefylte kjertler som vi jenter har i skjeden. Det er de som er med på å fukte skjeden under samleie. Legen sa at det kunne være de som hadde tømt seg - sånn alle samtidig. Så både samboeren min og jeg har slått oss til ro med at det var det som skjedde. Vi fikk tross alt se nurket vårt boltre seg rundt i masse fostervann på ultralyd =) Legen sjekket om alt sto bra til med nurket også, når han først var i gang med ultralyden. Han kunne ikke se noe galt =)

Gjennom hele svangerskapet har utfloden her i gården vært "uforutsigbar". Den ene dagen kan jeg knapt merke noe til noe utflod, mens den andre dagen føles det nesten som at det renner konstant der nede. Fargen og konsistensen endrer seg like ofte.

Håper du ble litt beroliget? Lykke til videre da =)

Skrevet

Tusen tusen tusen takk til deg! Så mange flotte mennesker det er her inne! Du er grunnen til at jeg skal kose meg med en flott søndag uten graviditetsbekymringer :-)

Mange klemmer til deg fra meg, og håper alt er vel med deg :-)

Skrevet

Åh, det er bare hyggelig å kunne være nyttig en gang i blant =) Jo, jeg har det bra jeg. Begynner å få litt ubehagelige kynnere og håper at det skjer noe mer om ikke så alt for lenge =)

Klem tilbake =)

Skrevet

Håper det ikke blir for lenge til for deg da! Har to små fra før, så kjenner igjen den siste slitsomme tiden.... Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...