Gå til innhold

Alle dere som absolutt ikke vil dra til Tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor var dere i Tyrkia ? Bare typisk turiststeder eller ???

Kan ikke skjoenne at et helt land skal vaere "saa faelt"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det var et fint land og god mat, fine strender etc. Har vært i Tunisia også, og føler meg rett og slett ikke helt komfortabel i arabiske land. Synes det blir litt for fremmed. Men syntes ikke det i f.eks Thailand og Kina. Rart, men sånn er det for meg.

Skrevet

Jeg har ikke vært der, av politiske årsaker, og kommer ikke til å dra heller :)

Skrevet

jeg var i en storo turistby.

grunnen til at jeg ikke vil tilbake er deres syns på kvinner. jeg orker ikke gå en hel ferie og høre for vær meter "du er søt, snuppa", "sex, kom inn hit".

men _kanskje_ om jeg har med en mann. var egentlig ingein ting der son fristet til gjentagelse

Skrevet

Jeg har aldri vært der og kunne aldri tenkt meg å dratt dit heller :)

Kjenner mange som har vært der som ikke vil tilbake, ikke pga landet i seg selv men holdninger som menneskene har hatt, og flere har følt seg direkte truet :-S

Jeg er ingen mangemillionær, og når jeg skal på ferie så oppsøker jeg ikke steder jeg har hørt mye negativt om, vi har ikke råd til å dra et annet sted om ferien ikke skulle bli bra..

Skrevet

Jeg synes faktisk hellas er mye verre når det gjelder oppførselen til menn ovenfor damer! I Tyrkia var det bare å overse dem, evt passe på at det var med en gutt, så holdt de seg unna uansett. Jeg var der på tur med en del venner og når vi var kun jenter som gikk sammen, så var de ganske innpåslitne, men hvis vi hadde med en gutt, så var det bare å si vi gikk sammen med han og så holdt de seg unna.

I Hellas er det nesten umulig å bli kvitt dem uansett, der fungerer det verken å gå sammen med en annen gutt, overse eller noe, så jeg kan ikke skjønne at det kan være noen grunn til ikke å reise til Tyrkia..

Jeg har hatt to fantastiske turer til Tyrkia og kommer mest sannsynlig til å reise tilbake dit en gang!

Skrevet

Hvis jeg skal tilbake til Tyrkia, blir det til Istanbul. Dit har jeg veldig lyst,og har hørt det er en spennende by.

Da jeg var 15 var jeg i Alanya sammen med familien. Dette er et av de typiske turiststedene. Jeg følte meg svært, svært utrygg ved flere anledninger, enda jeg er ikke den som oppsøker "situasjoner". Jeg var 15,og absolutt ikke interessert i tyrkiske menn som var nesten dobbelt så gammel som meg. Mennene der oppførte seg rett og slett ubehagelig.

Godt mulig det er annerledes å reise dit som godt voksen med familie, at man da får lov til å være i fred. Det vet jeg ikke. Men det blir vel litt som Mami sier, at om man ikke er millionær, så vil man ikke risikere at familieferien blir ødelagt. Det er utrolig mange andre flotte steder å reise til.

Når dette er sagt, så er jeg ferdig med "sydenturer" generelt. Det er så mange andre fantastiske reisemål enn de typiske katalogstedene. Jeg synes de fleste av dem er ganske ødelagt.

Jeg kan altså godt reise tilbake til Tyrkia, men da blir det nok til Istanbul. Alanya var heller ikke noe imponerede på andre områder, strendene var dårlige, maten var ikke særlig bra (de fleste ble forresten matforgiftet) og byen i seg selv er heller ikke spesielt interessant.

Skrevet

Tyrkia er et vakkert land, med mye spennende og flott å se/oppleve.. Men de svinepelsene som bor der ødelegger for seg selv. Har vært mye rundt i verden på egenhånd, og opplevd mye uønsket oppmerksomhet (har langt, lyst hår), bl.a i latin-amerika. men ingen andre steder har jeg opplevd å bli grafset mellom beina på gata!!! Eller bli ropt "hore" eller "snobb" etter.....Har selv bodd i Istanbul og vært sammen med en tyrker. ALDRI MER

Skrevet

Jeg maa innroemme at jeg ikke har vaert i Tyrkia selv og heller aldri vurdert det forsaavidt, men syns det er rart naar saa mange misliker det...Og de tingene folk ikke sliker slaar meg fort som ting som er typiske turiststeder og kanskje ikke typisk tyrkisk ?

Vi hadde forsaavidt snakket om aa dra til Istanbul neste vaar, men naa blir det Irland istedet paa oss :)

Skrevet

Grunn nr 1 : Eldste reiste ned med pappaen og stemora si, alle 3 ble lagt inn på sykehuset der nede i 2 uker med alvorlig salmonella-smitte. Guttungen måtte jevlig til lege etterpå å sjekke, og fikk karantene fra barnehagen i 3 måneder etter han kom hjem, og hygienetiltak måtte settes igang hjemme (spesielle prosedyrer ved vask av bad), og smittevernet ble informert. Typisk turiststed Alanya

Grunn nr 2 : Reiste ned der jeg og mannen min, jeg var rundt 10 uker på vei med minste og hadde en del kvalme pga det. Vi ble begge syke der nede, ikke noe alvorlig men ille nok til at vi begge var bortimot sengeliggende i 2 uker. Selgerene var utrolig innpåslitne, og det gikk ikke å gå ute på gata uten at en ble mast på. Typisk turiststed Alanya

Skrevet

Kanskje det er Alanya som ikke er et bra turiststed... Jeg har vært i Side to ganger og både jeg og alle de jeg reiste sammen med var veldigi fornøyde. Eneste jeg har hørt om før som har vært misfornøyde var noen som var der når det var offentlig fridag i Tyrkia, så det var ikke bare turister og de som jobbet med turister på strendene og mange av dem var ubehagelige, men det var kun den ene dagen av ferien...

Skrevet

Det er nok de som roper høyest som blir hørt her. Jeg må få si at jeg hadde ALDRI vært i "syden" før jeg reiste til Tyrkia. Ble advart i det vide og brede, men hadde også hørt en del bra. Og jeg reiste ALENE med en gutt på 5 år. Og vi hadde tidenes ferie, og skal jeg til "syden" igjen, så blir det Tyrkia. Flottere land og triveligere mennesker skal man lete lenge etter. Fikk noen blikk som alene kvinne, men alle var hyggelige og høflige, maten var kanon, opplevelsene sto i kø, været var herlig og standard på både hotell, restauranter, butikker, sykehus osv var høy.

Men så er jeg av den oppfatning at en opplevelse blir som man gjør det til. Jeg kunne valgt å sutre og klage fordi jeg ble matforgifta, men sykehuset jeg ble innlagt på var tipptopp, og behandlingen fenomenal. Jeg kunne sutra fordi det var innpåslitne selgere, men det tok vi høyde for og holdt oss i sidegatene. And so on.

Skrevet

Jeg har aldri vært der tror ikke jeg kommer til åreise dit heller. Hørt litt forskjellig om landet.

Skrevet

Vo dro til Tyrkia.. og det ble den dårligste ferien ever!! Har reist mye og denne turen kommer på sisteplass. For det første.. standarden på f.eks 4 stjernes er ikke det samme som ellers i europa. Det er mye dårligere. Det er skittent overalt. Kokkene er ikke nøye med hygiene. De står over maten og svetter svære renner som drypper nedi gryta( vi var vitne til det mange ganger)...de lagde maten foran oss i store gryter mange ganger.

Og det versten av alt: ALLE på turen ble veldig syke. Vi var 10 stk som reiste!!!! Hadde 41 i feber med oppkast og diare i 4 dager. Alle sammen! Drar aldri tilbake! hehe

Skrevet

Heia!

Jeg har vært i Tyrkia 3 ganger a 1 mnd hver gang.

Har ikke vært på en typisk turistplass, men ved en storby på vestkysten.

Jeg har aldri opplevd å bli dårlig på de turene jeg har vært der. Maten har vært super, været og klimaet like så. Hotellet har hatt høy standard(4 stjerners) og rengjøringen har vært helt uklanderlig.

Jeg synes en del av de tyrkiske guttene/mennene kan være ganske utidige innimellom, men de ga seg fort hvis man bare overså dem og gikk en annen vei, så en annen vei, holdt på med noe annet etc.

De fleste tyrkere jeg har møtt i Tyrkia har vært ærlige og rederlige folk. Tror ikke du ville opplevd i mange andre turistland at de har kommet løpende etter deg med lommebok som er glemt igjen, ting som har falt ut av veska etc. Dette har jeg opplevd flere ganger på ulike steder i Tyrkia. Ikke jeg selv som har lagt igjen noe, men venner jeg har reist sammen med.

Nå har jeg ikke vært i Tyrkia siden 2000, så det kan jo hende at ting har endret seg etterhvert som landet er blitt mer og mer "turistifisert". Har hørt en del negativt om alle de kjente turiststedene egentlig, og det synes jeg er veldig synd for landet er jo utrolig flott hvis man bare beveger seg litt utenfor de mest populære turiststedene.

Skrevet

Signerer Mint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...