Marianne83 Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Håper noen kan hjelpe meg med dette!!! Jeg har nå blitt så dårlig at jeg er sykemeldt. er kun 7 uker på vei. Jeg har planer om å kommer meg tilbake i jobb så fort som mulig, men hva om jeg ikke skulle klare det? hva om jeg blir så dårlig gjennom hele svangerskapet at jeg bli 100% sykemeldt fra nå og frem til jeg føder. Får jeg det samme beløpet utbetalt når jeg har mammapermisjon som da jeg var sykemeldt? Vurderer å få en aktiv sykemelding slik at jeg kan tilpasse jobben etter formen uten at arbeidsgiver har utgift på meg...
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Heisann.... Gratulerer med den lille- får håpe det går bedre fremover. Nå er ikke jeg ekspert på dette, men for det første så er det ikke arbeidsgiver som har utgift på deg når du er sykemeldt, dette er det trygdeetaten som betaler. Nå vet ikke jeg hvilken jobb du har, men når det kommer til aktiv sykemelding må arbeidsgiver gi deg nye arbeidsoppgaver og tilrettelegge på nytt. Jeg fikk beskjed om at det var bedre å få en redusert sykemelding, men selvfølgelig- man vet jo aldri om man er i form nok til å gå på jobb da. Du får heller slappe av nå så kommer nok formen seg etterhvert Lykke til;)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Hvis du skulle være så uheldig å bli sykemeldt hele svangerskapet, så tror jeg sykepengene teller som lønn. Dvs at du da får enten 100% el 80% av dette i permisjonspenger alt etter hvor mange uker du velger. God bedring og lykke til
småsmurf Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Arbeidsgiver har utgifter på den ansatte de første 16 dagene av sykemeldingen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå