Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Eldste på 4,5 år sa plutselig til meg ved kveldsmaten i dag at han så meg "langt unna"?! Han stirret litt rart på meg en stund. Jeg spurte hva det betydde, men han sa igjen bare at han så meg langt unna... så var det plutselig glemt virket det som. Så da jeg fortalte dette til sambo senere i kveld, sa han at gutten vår hadde sagt det samme til han i natt. For han våknet og gråt, og da hadde han sagt at han ble redd fordi han så soveromsdøra så langt unna...? På 4-års kontrollen hadde de ikke noe å utsette på synet. Hva betyr det egentlig? Hva kan han mene? Ble redd for at det feiler han noe jeg nå...
pøber´n & je Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Sånn har jeg det og av og til. Er ofte når jeg er sliten. jeg har dårlig syn, men jeg har sånn også når jeg har på linser.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 Hvordan oppleves det da? Som om at du ser ting lenger unna enn de er? Han er veldig forkjøla om dagen da... aner ikke om det har noen sammenheng...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 jeg kan se ting flytte på seg, som dører og hus, osv. når jeg er sliten eller leimeg. kanskje han også får sånt "syn"
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2008 Du innbiller deg dette når du er sliten altså? Er så vanskelig å vite hva han mener egentlig.
Northernlights Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Sånt kan skje når barn (voksne også ) har feber. Sikker på at han ikke har det??
pøber´n & je Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Hvis jeg har besøk av guttungen i senga, og han ligger 20 cm unna meg, så virker det som han ligger meteren unna. Det at han er forkjøla kan nok ha noe med det å gjøre, da kroppen ikke er helt i "vater".
Anne-B. Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Jeg tror jeg skjønner hva han mener, for av og til kan jeg bli sittende og se på noe, og da er det liksom som at jeg føler at alt det andre rundt forsvinner i en slags tåke, og det jeg ser på, blir "langt unna." Høres ut som at han bare fortaper seg litt i et eller anna.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ikke tatt tempen på han i dag, for han har vært i fin form, og ikke kjentes varm ut. Men, han kan jo ha hatt feber fordet. Og han reagerer ganske fort på feber, så kanskje det kan være noe der. Pøber'n: Hvorfor skjer dette med at ting virker lenger unna da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 ja innbiller meg det sikkert. men det føles ut som ting forsvinner bortover. som om romet blir søttre eller mindre. noen ganger begyner det og riste også. det er litt ekkelt. har aldri snakket med noen lege om det, så vet ikke om det er noen legesak. bare vet at jeg altid har vært sånn.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2008 Ja, det kan jo være noe slik også. Men, det jeg syns var så rart, var at han ble redd av det på natta... og det med at han får stirreanfall har han jo opplevd før og.
pøber´n & je Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Det vet jeg ikke. Men som sagt så skjer det når jeg er sliten. Øyelgene har heller ingen god forklaring på det.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2008 Kanskje det kan komme av at han ikke er helt i form om dagen da... han har ikke sagt det før i natt og i dag.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2008 Takk for gode svar i allefall. Jeg ble da litt beroliget, bekymret mor som jeg er :-)
pøber´n & je Skrevet 14. juni 2008 #15 Skrevet 14. juni 2008 Det kan nok hende det. Kroppen funker jo ikke helt som den skal, når man er syk. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå