Gå til innhold

overreagerer jeg eller...? litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor passet lillegutt for 2 uker siden, da jeg og sambo skulle på byen for første gang. Han sov over der, og vi hentet han litt utpå dagen, da hadde han litt skittent tøy som jeg kastet rett i vaskemaskinen uten å tenke noe mer over det. Nå kikket jeg på den ene bodyen han hadde med seg, og den er full av rødbrune flekker, ligner veldig på sviskesaft....

Lillegutt var da 2,5 mnd, og mamma vet veldig godt at jeg ikke vil han skal smake på noe enda, alikevel gir hun ham noe uten å spørre - eller si i fra til meg. Ble skikkelig irritert når jeg merket det, overreagerer jeg?

Grunnen til at vi ikke vil at han skal ha noe annet enn mm er fordi vi har kraftig allergi, astma og atopisk eksem i familien (jeg og min søster bl.a.), og har blitt anbefalt å vente så lenge som mulig før 6mnd av lege. Han har bare fått litt fenikkelte pga luftsmerter før, men dette i samråd med lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du tatt det opp med henne da?

litt kjipt om han får eksem e.l.pga henne....

Skrevet

Nei, dette synes jeg hun skal respektere!! Det er jo din unge, ikke hennes! Rart at de tar seg sånn til rette med en liten baby.. Greit nok at de skjemmer bort barnebarna med ting når de er litt eldre, men ikke en baby!

Skrevet

Nei, har ikke snakket med henne enda... Ville høre litt her inne først- om jeg er litt for overbeskyttende eller ikke :P

Klarer desverre ikke å stole helt på henne... Hver gang hun har niesen min på besøk - stapper hun i henne sjokolade, potetgull og kjeks - og driter i hva som faktisk er bra for ungen. Jeg er ganske streng på den fronten, vil ikke at han skal ha i seg mer sukker og sånn enn han må de første årene.

Dette vet hun veldig godt, men hver gang hun er på besøk sitter hun å snakker til han om all sjokoladen og godteriet hun skal snike til han når han er på besøk... Vet ikke om hun tuller med dette, men klarer ikke å slappe av.

Hun er den eneste familien jeg har i nærheten, resten bor 2 timer unne, derfor vil jeg unødig bli uvenner med henne. Men dette irriterer meg...

Dessuten er hun langsint... :S

Skrevet

synte ikke du overagere i det hele tatt.. selv er min mor lik som din, når jeg sier hun skal ikke få smake av kroneisen din for det er melk å slikt så gjir hun forde, nå er snuppa mi over 9mnd å hun har gjort det i noen mnd, hver gang hun har spist is(kroneis) har snuppa kommet bort å da har hun fått. å jeg sier nei men hun bryr seg ikke.. å nå kan vi ikke spise noen ting uten at snuppa kommer å vist hun ikke får blir det ramaskrik på det høyeste, hvertfall om det er is.. forstår ikke hvorfor de ikke kan respekter det foreldrene sier. akkurat som snuppa har brukfor å spise kroneis ute i varmen, da burde det no hvertfall vært bedre med noe leskegreie.. å det enste hun begrunnet med var hun får bare litt inn i munnen så er ikke så mye melk.. nei men det er jo ikke vits å lære en baby å spise is vel!!

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg gidder ikke irritere meg over sånn egentlig. Tror det skal temmelig mye til før det evt. gjør noe skade. Våre foreldre var vel ikke så hysteriske som det vi er blitt i dag, alt er jo farlig på en måte. Jeg lar de bare gi han is og vaniljesaus og det som verre er. Han er 7 mnd. Har fått smake på ting lenge, han.

Skrevet

Kan du ikke ringe å høre hvilke flekker det var på ungen din sine klær? Om hun sier at det er sviskesaft får du si at dere tydeligvis ikke kan stole på at de følger deres regler og at de ikke kan få ha ungen alene mer. Det er heller ikke bare din unge, men mannen din sin unge så da respekterer hun heller ikke han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...