Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fantastisk irriterende når folk kommer på besøk uten å si fra først! Hyggelig med besøk, når det passer seg sånn. Ikke faen så hyggelig når man står på hodet i vaskebøtta, står i dusjen, bare vil være i fred, ligger og sover eller skal noe. Jeg blir faktisk sur når mennesker kommer uten å si fra først. Hvor mange kalorier bruker man på å sende en sms eller ta en telefon?

Og hvor forpult irriterende er det ikke når besøket presterer å bli snurt fordi du dessverre er på vei ut døren så personen må gå etter ti min. "Åh, det er jo dumt at du absolutt må gjøre noe annet nå da, jeg har jo dratt den lange veien hit"¨

Jamen for faen, så ring før du kommer da, så slipper du å dra den lange veien til ingen nytte.

Hva forventer slike mennesker egentlig. Jeg hadde en avtale med en annen person, skulle jeg bare gi f. i denne da? grrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er litt kinkig når man har en avtale, men hvis du bare vasker, dusjer eller hviler så ser jeg ikke problemet. Vaskebøtta løper vel ikke fra deg, og det er fort gjort å tørke seg og hive på seg noen klær. Hvile kan du gjøre på gammelhjemmet ;-) Synes stort sett at det er trivelig med uanmeldt besøk, jeg, men så får vi lite av det også.

Skrevet

Ja, jeg synnes det er hyggelig med besøk- uanmeldt eller ikke. Men når det passer. Og det er jo det som er hele greia. Når besøket er uanmeldt så vet man aldri om det passer.

Huff, jeg begynner å merke baksiden med å ha flytta hjem til familien. Det er folk her konstant. Det er litt slitsomt. Men det dabber vel av og normaliserer seg.

Skrevet

Dette er et tema som aldri dør ut. :-D

Jeg synes stort sett det er koselig med uanmeldte besøk, men da får de også godta at huset ser bombet ut og at vi ikke kan tilby noe godt å spise.

Selvfølgelig er det ikke alle som liker uanmeldte besøk, da bør jo folk respektere det.

Det er vel ikke vanskelig?

Skrevet

enig med hi! jeg har ordentlige problemer med og takle at folk gjør slikt.

spesielt de som fortesetter og ringe på selv etter at man X antall ganger har sakt "jeg hater at noen ringer på uten og ha avtalt på forhånd".

Skrevet

Jeg liker uanmeldt besøk og får det innimellom. Er kronisk skravlesjuk og samtidig en smule lat. Dvs. Uanmeldt besøk forventer ikke verken kake eller mat. Kaffe og brus skaffer jeg som regel. Kan spandere en brødskive også hvis det passer.

Skrevet

Enig.

Dog jeg tror jeg hadde fått litt sjokk om noen bare dukka opp her!!

Skrevet

*grøss* Er sjeleglad for å bo milevis fra all type familie. Ringer det på her er det enten Jehovas eller de søte småjentene som bruker å hente bikkja innimellom. Å plutselig høre de forferdelige ordene; "Hallo,det er bare meg...!", ute fra gangen,mens man endelig har litt ro og fred rundt ørene,er IKKE stas!

Full støtte til HI!

Skrevet

Jeg er litt asosial tror jeg. Jeg blir som oftest bare sliten av å være sammen med andre mennesker over lengre tid. Jeg trenget tid for meg selv for å fungere.

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Når folk kommer fuckings uanmeldt til meg etter advarsel første gang så sier jeg bare, Ja det er greit det, synd du tok veien så langt men jeg kan ikke. Om folk da har nerver til å spørre hva jeg gjør så sier jeg bare "ingenting" :-)

Jeg vil gjerne ha beskjed først. ikke pga rot, ikke pga mat, men fordi jeg liker å vite hva dagen min skal bestå av, og jeg er ikke videre glad i mennesker; mye bedre å planlegge dette så jeg ikke er i dårlig humør.

Skrevet

Får aldri uanmeldt besøk... Har vel bare skjedd en gang, og da fikk vi alle sjokk her hjemme. De fleste jeg kjenner ringer først, og de som ikke gjør det kommer heller aldri på besøk...

Skrevet

Hadde jeg ikke vært ei rotkjerring, hadde det ikke gjort noe om folk kom uanmeldt. Men siden jeg ER det, så trenger jeg litt tid til å ordne istand huset, så ikke folket som kommer får sjokk.

Synes ikke det er noe artig når folk bare dukker opp. Vil jo gjerne ha enten bakt noe,eller kjøpt inn et eller annet å servere dem også.

Jeg er glad i besøk, men liker å vite det først,ja...

Skrevet

Høres nesten ut som Jehovas vitner som kommer på besøk! :)

Klikk klikk..men skjønner godt hva du mener.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Det er hyggelig med uanmeldt av folk som man vet faktisk fikk ideen impulsivt fordi de var i byen og hadde tid til overs. Jeg synes egentlig uanmeldt telefon er langt verre, det er derfor jeg har nummervisning. Hater telefoner. Vil bare ha brev og fred og sms og email.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg rabarbra. jeg får noia av telefoner. Det er helt greit om jeg skal ringe til et sted fordi jeg har noe konkret å si, og skal legge på når jeg er ferdig. Og det er greit når mannen min eller mamma ringer. Men ellers er det krise.

JEG HATER "hei jeg tenkte jeg skulle ringe og ta en prat" neeeei!!!

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Nettopp. Og det passer bare aldri noen gang. Enten er det midt i noe man gjør, eller midt i at man ikke gjør NOE og har tenkt å fortsette med det.

Skrevet

Liker heller ikke uanmeldt besøk. Og ringer det på døren dersom det ikke passer seg sånn så åpner jeg ikke.

Det mest irriterende ever er de som ringer og ringer og ringer dersom man ikke tar telefonen. Da bruker jeg som regel å underette (med unntak selvfølgelig) at jeg hørte telefonen men ble forhindret i å ta den- da noe annet opptok med i det øyeblikket. Samtidig som jeg presiserer at det ikke er noe vits i å ringe gjentatte ganger etter hverandre med mindre det står om helse og død. Det har hendt at jeg på en fleipete måte har spurt vedkomne om de tror verden sirkulerer kun rundt dem.

Eller så liker jeg godt besøk.. og lange telefonsamtaler.

(Når det er avtalt og man har ledig og fri)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...