Har to nydelige jenter Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Vi kjøpte for snart ett og et halvt år siden et BeSafe izi combi, og nå er den scrolle-greia som man strammer setet med ødelagt, så hele setet er jo ubrukelig... Får ikke stammet selen. Garantien har jo gått ut, men har vi reklamasjonsrett i følge kjøpsloven? Det er jo et ganske dyrt prdukt, som er ment å vare lenger enn et drøyt år...
~sjiraff~ Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Forbrukerkjøpsloven § 27: utdrag: "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. "
giggsi Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Du har 2 års garanti. Men ved reklamasjon må kjøpsbevis fremlegges.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 .. spørs som dere har så mye å slå i bordet med siden garantien har gått ut, men syns det var kort holdbarhet ja! http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025851213.08 Klagefrister Har kjøperen noe å klage over, bør han alltid si i fra snarest mulig. Ved mangler må det være reklamert innen rimelig tid etter at mangelen er eller burde ha vært oppdaget. Hovedregelen er at man etter to år ikke kan gjøre gjeldende at en vare er mangelfull. For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen fem år. Dette er først og fremst bestandige kapitalvarer som f.eks. møbler, biler, radio/tv-apparat, byggevarer mv. Som hovedregel bør klagen framsettes overfor selgeren.
Har to nydelige jenter Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2008 Jeg skal reise ned på mandag, og hvertfall PRØVE å klage... hehe... Har funnet kvitteringen på det også, så da har jeg hvertfall den.. Syns setet burde holde lenger enn dette hvertfall!!
~sjiraff~ Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Klart du skal ha nytt sete. Stå på ditt. Et sete skal vare lenger og du har hvertfall to års reklamasjon.
Har to nydelige jenter Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2008 Er det jeg har tenkt også, det må da være mulig å få nytt, evt. reparert det setet vi har... Nå er jeg jo uten sete til snuppa, og det er ikke akkurat ideelt... Sambo har jo et sete i sin bil, men når en må hente og en må kjøre i barnehagen så er vi avhengige av to seter... Gruer meg til å reise dit vi har kjøpt setet også, er så elendig service der og bare sure kjerringer som jobber... ÆJ!
~sjiraff~ Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Hvis de ikke hjelper deg så klager du direkte til HTS, de er såpass store og seriøse i markedet at jeg vil tro du fint får hjelp via dem.
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 "Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. " -- jeg vil påstå at en bilstol (som er fint brukt, ikke vært i kollisjon etc. er ment å vare mer enn to år! Stå på ditt!
Mamma med to søte små Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 Den scrollen kan fikses lett. Så tror nok ikke det byr på noen problemer.
giggsi Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 Et lite råd: Henvend deg høffligt og sakligt,ikke ha en sur tone ,da får du garantert bedre service enn om du er sur før du i det hele tatt har fremlagt saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå