Gå til innhold

Noen som har peiling på bra bøker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest ferdig alle bøkene til Denise Rudberg, og likte de kjempegodt!

Noen som har tips til lignende bøker?

Dette er bøker som handler litt om kjærlighet, forviklinger, og egentlig alt mulig. Likte de så godt fordi de var lettleste!

Er ikke så glad i krim, men likte Da vinci koden og Engler og Demoner.

Litt sær=P

Men egentlig så må de bare ha en god/morsom historie og være lettleste=)

Tar imot alt av forslag!=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva Denise Rudberg har skrevet, men jeg syns i alle fall bøkene til Janet Evanovich er utrolig morsomme! Serien om Stephanie Plum er krim, men med en twist - litt som Bridget Jones i krim, om det forklarer noe. Utroolig morsomme og underholdende syns jeg - så ikke akkurat den helt normale krimen. Pluss litt kjærlighet og forviklinger også... Dersom du syns det er greit å lese på engelsk, ville jeg gjort det, for det er endel "slang" og sånn som er utrolig kuult å få med seg der. Du kan lese mer om forfatteren og bøkene her:

http://www.evanovich.com/

og hvis du klikker inn på Novels og Stephanie Plum Novels så får du oversikt over alle bøkene i serien. (Best å begynne på bok nr 1)

Klikker du på en av bøkene og velger Excerpt, så får du et lite utdrag fra boken, og på Jacket Cover står det det som normalt står på baksiden av boken.

:-)

Skrevet

Tusen takk!

Skal se litt på det=) Men foretrekker å lese på norsk, da jeg leser mye tregere på engelsk..

(Mest fordi jeg er lat, og ikke orker å "omstille meg" til engelsken=P)

Hadde absolutt skulle lest mer engelsk!!

Hmm....Kanskje jeg skal prøve meg på engelsk likevel da....

Tenkte meg på biblioteket på mandag å låne masse bøker. Fått litt dilla på å lese, da jeg bare går hjem om dagene! Og det er jo ingenting på TV, så bortsett fra å gå tur og sitte på BIM så har jeg vært så fornuftig at jeg leser=D

Skrevet

alle shopaholic bøkene! de er fantastiske!!! de er skrevet av en forfatter som heter sophie kinsella. ellers cecelia ahern sine bøker. er hun som har skrevet boken bak filmen ps. i love you.

om du liker krim er bøkene til stieg larsson og camilla lackberg helt utrolig bra!!

bøkene til marian keyes er og lovestory bøker som er lettleste og herlige med happy ending. :)

Skrevet

Oi, hun hadde masse bøker (shopaholic)!

Spiller det noen rolle hvilken rekkefølge man leser disse da?? Må jo finne ut hvilken som kommer først da=)

Ser ut som jeg har fått masse lesestoff framover nå!

Kanskje biblioteket er åpent i morgen også=)

Marian keyes har jeg tenkt litt på, men aldri kommet så langt!

Skrevet

er nok best å begynne på bok nr. i shopaholic serien. følger hovedpersonen hele serien. tror bok nr 1. er the secret dreamworld of a shopaholic.

men hennes siste bok, remember me,er ikke en del av serien. den har jeg netopp lest ferdig,suuuperherlig bok!!

akkurat nå leser jeg marian keyes sin 97.dreamstreet.

Skrevet

Kan du si meg hva bøkene heter og hvilken rekkefølge jeg skal lese de da?=)

Fikk skikkelig lyst til å begynne på en ny "serie".

De bøkene jeg leste av Denise Rudberg var triologier, og sisteboken kommer ikke ut før til høsten eller noe=(

Skrevet

oi,hehe,skal prøve!!

men om d user på bibliotek eller bokhandel står det inni pocketen hva andre bøker det er i serien og hva de her allefall

the secret dreamworld of a shopaholic

shopaholic abroad

shopaholic ties the knot

shopaholic and sister

shopaholic and baby

utenfor serien

can you keep a secret

undomestic goddess

remeber me

Skrevet

jeg har lest de på engelsk,da de er lettleste,og kommer ikke i pocket på norsk så fort.. orker ikke drasse rundt på hardback bøker. :)

Skrevet

Jaaa, det gjør det jo;o) Hadde helt glemt at det står inni bøkene jeg.. Hehe.

Men tusen takk for hjelpen da!=D Skal lese de på norsk jeg da tror jeg=)

Så jeg tror jeg begynner på shopaholic bøkene, også tar jeg kanskje marian bøkene etterpå. Og til slutt, så kan jeg kanskje begynne på de bøkene som ble anbefalt på engelsk;o)

Må manne meg litt opp til de. Hehe.

Skrevet

Hihi, sånn er jeg også, liker best pocket=)

Men du burde prøve denise rudberg sine bøker!

Første triologi:

Venninnen

Str.37

Prinsen

Andre triologi:

Jenny S.

Matilde

(Venter fortsatt på nr 3!)

Skrevet

Har du lest Millennium-triologien av Stieg Larsson?

Knall bra spennings/krim-bøker?

Eller Anne B Ragdes 'Berlinerpopplene', 'Eremittkrepsen' og 'Ligger i grønne enger'? (Trooor jeg skrev tittlene riktig nå).

Tror det er mine favorittbøker! :)

Skrevet

ja,jeg har funnet bøkene hennes på nettet! skal bestille de! åh,digg med noe nytt!!!

Skrevet

Anne B. Ragdes bøker har jeg hørt utrolig mye bra om! Så disse skal jeg også lese!

Henger så utrolig langt etter når de gjelder lesing!

Før var jeg DEN lesehesten og kunne godt sitte med en bok en hel dag, men i de siste 4 årene så har det ikke blitt noe lesing på sengen engang!

Så nå skal jeg ta meg sammer å prøve å henge litt mer med.

Krim er jeg ikke spesielt glad i, men har veldig lyst til å lese Snømannen!

Nå må nok samboeren min dra meg ut av sofaen framover føler jeg, og det blir ikke noen kort tur på biblioteket!

Har heller ikke vært på biblioteket på mange år, mest fordi jeg aldri husker å levere bøkene tilbake, og får purregebyr=/

Men nå som jeg skal lese så mange bøker, så må jeg vel ofte innom tenker jeg!

Tusen takk for all hjelp altså!

Alt er skrevet ned=D

Skrevet

Snømannen er KNALL bra! Fikk den på digibok i julegave, sååå deilig å bare ligge å få boka lest rett inn i øret. :)

Men det er jo ganske dyrt med sånne digibøker, jeg kjøper kun pocket jeg. Men det står øverst på ønskelista når jeg har bursdag, hehe :)

Jeg holder meg laaangt unna bibloteket, tror ikke de liker meg der. For jeg klarer aldri og levere bøkene..vet ikke hvor mange ganger jeg har endt opp med å kjøpe boka, for ikke å ha leverte den på ett år - da får man regning på 300kr + ja...

Skrevet

Skulle forresten ikke være ett '?' bak "knallbra spennings/krim-bøker", det skulle være '!!'

De bøkene må du lese hvis du får tid :)

I tillegg til å være spennede handler det mye om kjærlighet, forhold, hvordan livet til en av hovedpersonene har vært osv...så ikke baaare krim osv.

Skrevet

Er så mange som har sagt at jeg må lese de første bøkene om Harry Holde før jeg begynner på snømannen.. Derfor har det heller aldri blitt noe av=/

Nå gjelder det bare å se hvor mange bøker jeg får lest på 3,5 mnd da! Fram til lillejenta kommer;o)

Pocket går det jo også fint an å lese mens man ammer også=D

Nei, nå synes jeg at jeg har kommet inn i en god sirkel igjen;o)

Må bare huske på å ut å gå tur FØR jeg begynner å lese!! Hvis ikke blir det sikkert ikke noe av turene.. Hehe.

Skrevet

Retter: Harry Hole, skulle det stå=)

Skrevet

Du MÅ jo ikke lese de andre bøkene først. Snømannen er jo en helt egen fortelling, så du klarer helt fint å forstå alt selv om du ikke "kjenner" Harry Hole så godt :)

Meeen, de andre bøkene er jo veldige gode da, så hvis du tenker og lese alle kan du jo like gjerne begynne på begynnelsen :)

Skrevet

Liza Marklund sine bøker er knall bra, og Paoulo Cohelo sine bøker er knall bra. Ellers må jeg anbefale Harry Hole bøkene på det sterkeste! Frelseren er en av de beste bøkene jeg har lest, samme med snømannen. Du trenger ikke å ha lest de andre bøkene før den!

Skrevet

Begynte på flaggermusmannen, men kom ikke så langt før jeg fant ut at denise hadde gitt ut flere bøker;o)

Men nå skal jeg bestille meg de shopoholiker- bøkene, men så virker ikke nettbanken såklart..

Tror egentlig jeg skal holde meg unna biblioteket jeg også når jeg tenker meg godt om=P

Litt dårlige minner derfra, hehe.

Men, nå er det kvelden her=)

Så takk for all hjelp jenter!

Jeg kommer sikkert til å spørre om mer hjelp en annen gang;o)

Skrevet

Min ukjente hustru ær en vældigt bra krim, jag er ellers ikke noen stor fan av krim.

Skrevet

Hihi, så morsomt å endelig se en Denise Rudberg-fan! Jeg elsker bøkene hennes jeg også, og synes det er en evighet til siste boken kommer ut :\

Håper aldri hun slutter å skrive!!

Forøvrig prøvde jeg meg på shopaholic-bøkene jeg også, men de var absolutt ikke så bra som Denise sine ... Så om du finner noe du liker, som likner, så si i fra :)

Skrevet

Digga bøkene til Denise! Tror det kan bli vanskelig å finne en "erstatter". Men jeg må prøve.

Veit du når den siste boken kommer ut da? Dama på Ark sa at hun trodde den kom til høsten. Men hun visste ikke.

Skulle ønske jeg ikke hadde begynt på bøkene hennes før hun hadde gitt ut en hel haug=P hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...