Gå til innhold

Er så redd for å miste gutten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare dele min histore her med noe før jeg blir gal..

Etter nesten to år sammen etter guttens fødsel gikk jeg fra barnefaren. Han gikk hjemme det året etter fødsel for at jeg skulle få fullført vgs. Etter bruddet praktiserte vi 50/50 på en 1,5 åring noe jeg mente var altfor ungt,men faren truet meg med å gå til sak hvis jeg ikke gikk med på det.

Nå skal han gå til sak siden jeg har byttet adressen til gullet mitt sånn at han bor hos meg og skal begynne i bhg her ved vårt sted. Det han vil er å ta fra meg foreldre retten og ha 70/30 og jeg er livredd for å miste gullet mitt...vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips og råd???

Ville ikke at det skulle gå slikt,håpet at vi kunne bli venner. Jeg vil ha 60/40 med muligheter for at vi skal gå over til 50/50 nr gutten blir større.

Huff,er redd og lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg skjønner deg utrolig godt!! 50/50 ordning er alt for tilig for en 1,5 åring.. Og etter det jeg har hørt fra ei som jobber ved familievernkontoret er de også enig i det.. Det er SVÆRT sjelden pappan får mer omsorg enn mammaen.. det må da være i spesielle situasjoner der mor er dårlig egnet til å kunne ta hånd om barnet.. Tror du kan ta det med ro.. :) Men skjønner godt at du blir redd.. Blir helt uvel ved tanken selv jeg!

Skrevet

Takk for at du svarte.

Trenger å høre tips.

Det jeg e redd for er at han er i jobb og jeg studere også tenker jeg at da tenker dommerne at staten slipper å gi støtte hvis han får omsorgen.

også var det jeg som flytta..

Jeg aner ikke hva jeg skla gjøre hvis jeg bare få ha han 30%..

Nesten sånn at jeg vurdere å dra fra landet med gutten..det er helt sykt.

Skrevet

Tror jeg ville tenkt akkurat sånn selv.. man blir helt desperat når sånn skjer.. De er jo det aller dyrebareste vi har :) Er rimelig sikker på at de ikke tar noe valg ut fra at han er i jobb og at du studerer... de går etter hva som er best for barnet etter det jeg har skjønt.. Og det vil jo absolutt ikke være å ta ifra mamman omsorgen for en liten gutt på 1,5 år...

Skrevet

ring fvk du, å ta en prat med de:)

Gjest marie-s
Skrevet

Okay, når det gjelder det med støtte så trenger du neppe å tenke på det. Det dommerne nok er mer opptatt av er hvor gutten kan få det trygt og bra. De har jo ingen garanti mot at den som eventuelt får hovedomsorgen slutter å jobbe og går hjemme på stønader, ei kan de tvinge noen til å skrive under noe papirer som garanterer for det.

Skrevet

han er trossalt pappaen til ungen din, synes dere burde ha 50/50, Hadde dere bodd sammen hadde han gjort omtrent like mye som deg med ungen. så lenge det ungen ikke har noe i mot det burde han få være sammen med pappaen sin like mye som han er sammen med deg. du kunne aldri fått den søte lille ungen din hviss det ikke hadde vert for han, du hadde aldri hatt han hos deg da... pappaen er like glad i ungen som du er, så hvorfor skal han ikke få lov og være mye sammen med den lille?

Skrevet

Jeg er ikke HI, men må bare kommentere innlegget til anonym 18.50. Det dreier seg ikke alltid om hvor mye mor eller far skal få "lov" til å se barnet, men hvor mye bendling som er bra for et barn. Jeg mener 50/50 er en utrolig dårlig ide for barnet, men tilfredstiller foreldres behov.

Skrevet

jeg vil faktisk tro at i dette tilfellet så vil far få hovedomsorg, siden det er han som har hatt hele permisjonen og etter 50/50.

vil nok tro det er det som er best for barnet også, med tanke på at det er han som har vært mest sammen med barnet.

skjønner godt du er redd, men er jo det som er best for barnet som er viktigst...

Skrevet

jeg håper bare at det går bra mellom oss tre en dag. Jeg føler at det valget jeg tok for å fullførte vgs for å kunne få en utdannelse skal på en måte gå imot meg...Selv om bf gikk hjemme så var jo jeg der mye...jeg hadde han med på skolen og tok hele helgen og etter skole slik at bf kunne få seg fri. Skal tenke meg to ganger om før faren skal gå hjemme igjen.

Skrevet

altså hvis det blir noe ny fra...

Skrevet

Det du skriver nå betyr jo at alle fedre havner i den situasjonen når de tillater mor å ta ut mer en morskvoten på 3+6 uker og det er da like feil at pappa skal miste ungen sin. Slik det er i de fleste samlivsbrudd. Skulle da bare mangle at ikke pappa også skulle kunne få ungen sin når det er han som kan bevise å ha vært der mest i ungens liv slik mødrene sier for at de skal få hovedomsorgen.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Men hva slags ordning har dere hatt det siste året da? Altså fra etter du var ferdig med vgs og før det ble brudd? Har barnet vært i barnehage eller hjemme med en av dere eller begge?

Hvorfor byttet du adresse til barnet...har dere delt foreldreansvar så kan du faktisk ikke bytte den uten signatur fra barnefar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...