Gå til innhold

Epidural

Mmiljemors¤prinsesse¤+baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det vondt å sette den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes ikke det var vondt, men rykket til (ufrivillig) da han traff en nerve.... da fikk jeg kjeft.... og da fikk anestesilegen kjeft av jordmoren :)

Skrevet

òk.. rykket du til for du merket noe?

veldig usikker på hva jeg vil.. enten bade, lystgass eller epidural..

men kan vel se an hvordan fødselen blir:) første her se:) hehe

Skrevet

En fjert i forhold til rier som er skumle,vonde og uforutsigbare!

Skrevet

Ja, det stakk, men jeg syntes ikke det var vondt... vel ikke i forhold til de allerede eksisterende smertene.

Skrevet

hehe... skjønner:)

Skrevet

Forresten kan det være like greit å ikke planlegge alt for mye på forhånd, som jeg som f.eks var på Moder Jord-grooven helt til fødselen plutselig ble igangsatt hehe.,

Skrevet

Nope kjende det ikkje, absolutt en positiv opplevelse:)

Skrevet

Har tatt epidural under begge mine fødsler, og kjente ingenting. Kun positivt her også.

Større sjokk fikk jeg da jeg på serien Jordmødre så hvor gigantisk den nålen er. Men hadde valgt epidural igjen altså.

Skrevet

Nålen ser kjempeskummel ut, men jeg har to venniner som har fått epidural og de påstår nå at det ikke er vondt :-)

Selv red jeg på moder jord grooven hele veien gjennom fødselen (riene mine var vel kanskje forutsigbare og ikke så skumle, he he).

Skrevet

jeg er DØDS REDD for sprøyter og sånn og jeg syntes faktisk at epiduralen var mindre vondt enn en blod prøve....hehe.....:o) synes veneflonen jeg fikk før var mye værre...hehe...sikker fordi da så jeg hva jordmoren gjorde.....hehe....:o)

Skrevet

Nix! Anbefales på det aller aller aller sterkeste!:)

Skrevet

Epidural var helt topp syntes jeg. Fødte for 1 år siden og skal føde igjen om 6 mnd. Er det like vodt denne gangen, så blir det epidural denne gangen også. Kjente ikke at de satt den engang, og var helt nydelig å få slappet av litt ihvertfall..

Skrevet

litt vondt, men hadde så vondt av riene da at det var bare blåbær i forhold...

Skrevet

Fødete snuppa for 19 mnd siden og ikk epudural. Jeg kan også anbefale det på det sterkeste, hvis riene blir for kraftige. Jeg ble satt i gang og de måtte gi meg epudural for å få skudd opp dryppet. Fikk også lystgass. Rett og slett en fantastisk følelse. Bare possitivt. Kjente heller ingenting, bortsett fra da han satt teipen på.

Skrevet

Jeg hadde i journalen at jeg ikke skulle ha epidural:p

men endte opp med både å bade, lystgass og epidural, mye pga laaangvarig fødsel, men guu det var godt:-D

Syns heller det var ubehagelig enn vondt, men ikke noe å grue seg til :)

Skrevet

I ungarn får ein lokalbedøvelse før ein setter epiduralen. Pysa her syntes den var skikkelig vond. Eg hoppa til kvar gang den skulle settast, og bad til slutt sambo om å presse meg mot sprøyta.

Sykepleier, anestesilege, fødselslege og sambo hadde det veldig morro på min bekostning. Grrrrr =)

Skrevet

Lokalbedøvelse får ein heldigvis her "heime" også:)

Skrevet

phu, tor lettelse! Nokon fortalte meg at ein ikkje fekk det, og eg hadde allereie starta å grue meg.

Skrevet

Jeg har født to ganger og valgte kun epidural den første gangen. Jeg ble satt igang på begge..

For å si det sånn, den første fødselen gikk kjempefint.. Mens den andre.. trodde seriøst at jeg skulle dø.

JA til epidural.. det gjorde ikke vondt, kjente bare et press i ryggen jeg. Det vanskeligste var å sitte rolig når riene kom, når anestesilegen skulle sette den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...