kokosyklus Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Nå ammer jeg kun en gang om natta, etter å ha lagt snuppa på eget rom. Har altså startet prosjekt natt avvenning:) Min plan er å sakte introdusere henne fro grøt ol. Så håper jeg at dette regulerer seg selv i løpet av sommeren. Krysser fingrene og prøøøøver å ikke legge alt for store forhåpninger i ette.... hun er 4 mnd,kanskje hun er avvent på natta ved 6 mnd:)
Gemini77 Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Husk at du ikke skal aktivt gå inn for å avvenne de om natten med mindre fast føde er vel etablert del av kostholdet. Det er når de får mer mat enn melk at de ikke trenger melk om natten. Men hvis hun regulerer det selv er det jo greit. :-)
kokosyklus Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 nei, jeg skal ikke gjøre annet enn på sikt etablere ett grøtmåltid på kvelden. Med tanke på at jeg nå ammer henne kun en gang på natten håper jeg at det da kanskje skal regulere seg selv... Regner med at det tar tid å innføre grøt. Har lest at man ikke skal gi opp første gang babyen ikke liker noe, så forsøkte et par ts risgrøt hver morgen i en uke, deretter maisgrøt på samme måte. Tar meg god tid og prøver forskjellige varianter. Har ikke osm mål å kutte ammingen, kun det ene måltidet klokka tre.
solstråle69 Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg synes det er altfor tidlig, med tanke på at hun bare er 4 mnd og ikke får fast føde enda. Mat 1 gang pr natt er jo ingenting. Men det er selvfølgelig opp til deg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå