Gå til innhold

forbrede seg til UL? noe en ikke må spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble litt usikker her. leste et sted at en skal ha full urinblære når en skal til UL time.

måtte dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms
Skrevet

What?

Skal jeg ligge der å være tissatrengt? :-)

Dette har jeg aldri hørt noe om...

Skrevet

Har vært på mange UL og har aldri forberdet meg på det. Ingenting en må tenke på der nei. Ikke hørt noe om at en skal ha full u.blære.

Skrevet

heheheheh.. det jeg også tenkte.. må jo tisse hele tiden også. hehe

Skrevet

neida, trenger ikke det!

det kan faktisk være dumt å drikke/spise noe søtt rett før du skal inn også, for da blir fosteret så urolig at det blir vanskelig å måle :P

jeg spsite bare vanlig frokost med melk og grovbrød, og han var overalt likevel :)

Skrevet

aha :) men det var godt.

syns liksom en må forberede seg til altmulig.

Skrevet

Tror jeg har tissa rett før hver eneste UL jeg har vært på, så fullblære trenger du ikke ha nei, må jo være kjempe ubehagelig og måtte tisse når jordmor dytter og styrer på med magen om ungen ligger og sover feks og hun vil vekke den for og få bedre bilder o.l..

Du kan igrun spise akkurat hva du vil, men et lite tips er og spise noe søtt eller drikke noe søtt litt før UL slik at ungen er litt aktiv inni magen når du er der :-)

Skrevet

kan en se noe særlig når en bare er 12 uker på vei da?

har bestilt privat time. orker ikke vente på henvisning fra legen å vente så lenge..

er det innvendig eller utvendig når det er så tidlig ??

Gjest Mammamoms
Skrevet

Vi skal på UL klokka 8 om morgenen, så jeg tar nok en vanlig frokost, altså en brødskive og melk!

Skrevet

Utvendig- så lenge de ser det de vil se. Hvis ikke kan det være de går over til innvendig.

Skrevet

hahah.. blir det en innvendig så vet jeg at bf kommer til å komme med noen teite kommentarer bare han syns er festlige hehe.

Skrevet

da jeg var på ul, hadde jeg nettopp tisset, beibien lå så langt ned i bekkenet at dem klarte ikke å få målene dem skulle, så jeg måtte gå ut i et par timer med besjed om å ikke tisse, å prøve å drikke en del slik at blæra "løftet" ungen opp litt mer... da jeg kom inn igjen, var blæra mer fylt slik at ungen kom lengre opp og de fikk tatt målene dem skulle..

så min erfaring er at det er greit å ikke tisse rett før hvertfall, tilfelle beibien har lagt seg langt ned..

Skrevet

blæra mi blir ganske fort full så det kan jeg jo prøve på hehe.. er redd jeg må betale på nytt visst de ikke kan finne noe første dagen.

å jeg vet at finner de ikke noe så tenker jeg jo at det ikke er noe der.

men jeg er kvalm og sur og alt så det ville vært rart visst ikke.

Skrevet

Det med full urinblære er bare tull (fikk jeg beskjed om da jeg var på St.Olavs sist jeg var gravid).

Spis, drikk og gå på do som normalt. Det har ingenting å si for undersøkelsen. Dersom det var noe man ikke kunne spise/drikke osv. hadde de informert om det i innkallelsen.

Lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...