Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 ... og ønsker meg sterkt barn, har prøvd i tre måneder å bli gravid. Hadde svært alvorlig anorexi fra jeg var 12 til jeg var 19 år. er nå 23 år, har vært normalvektig siden, og er erklært frisk av fem leger og fire psykiatere, og har, med hånden på hjertet, ikke tenkt en eneste spiseforstyrra tanke de siste fire åra. Er så heldig å være en av de få som er blitt frisk fra en alvorlig og vanskelig sykdom:) Jeg sluttet på pillen i januar, og fikk raskt menstruasjon (var så glad, først gang i livet jeg fikk mensen uten piller, hurra! hehe) og eggløsning. Jeg virker med andre ord:):) Men. Kan det være at jeg vil slite med å bli gravid grunnet min sykdomshistorie? Selv om jeg tilsynelatende virker bra med mensen, normalt liv og eggløsning hver måned? Noen andre med erfaring? Har begynt å tenke så mye på dette. Om hvorvidt jeg kan få barn eller ei! Ønsker så inderlig stekt...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 3 måneder er ingen lang prøveperiode det da, ta det med ro en stund til:¤). Resten vet jeg ingenting om, jeg er ingen lege.
Underveis --> Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Vil bare gratulerer deg med vel overstått spiseforstyrrelse ;-) Er jo bare fantastisk at du nå er helt frisk! Uten noen erfaringer på området, så vil jeg anta at du har alle muligheter til å bli gravid og ha et frisk og normalt svangerskap, og frisk baby. Kroppen din har jo virket i mange år nå (for å bruke ditt eget uttrykk *hehe*), og den bør jo være helt restituert. At du har eggløsning og menstruasjonen er normal, er jo alle tegn på dette! Lykke til og håper den sitter snart!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Går det mer enn et år med prøving, og ingen graviditet, da kan du heller begynne å bekymre deg litt. 3 mnd er ingenting selv om det føles lenge. Lykke til! Plutselig så sitter den!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Det er slettes ikke unormalt å bruke rundt 6mnd for å bli gravid, jeg har venner som har brukt 8-10 mnd og uten at det feiler dem noe. Jeg tror du kan slappe av, så lenge menstruasjonen din er normal så ville jeg ikke bekymret meg for mye, jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser selv, men kjenner flere som har hatt anoreksi og som har barn;-) Flott at du er frisk forresten, keep it going!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Så bra at du har blitt friskere! Jeg tror ofte kroppen bruker litt ekstra lang tid med å bli gravid om den har vært såpass syk som du har vært, men nå har du jo blitt så mye bedre! Jeg håper du er mentalt forberedt på vektøkninga og de fysiske forandringene en graviditet medfører. De som sliter/har slitt med spiseforstyrrelser legger ofte på seg veldig fort i begynnelsen av svangerskapet fordi kroppen skal sikre seg næring til barnet, og det kan nok virke som en trigger siden man ikke klarer å kontrollere det. Det er ei med spiseforstyrrelser her inne som hele tida klager over hvor mye hun har lagt på seg, hva hun skal gjøre for å gå raskt ned i vekt etterpå, hva hun spiser, hva andre spiser, etc., så det er nok ikke så lett. Det beste er sikkert å gå til behandler både før man blir gravid og under svangerskapet. Heldigvis virker det som du har blitt veldig mye friskere! Håper det snart blir blinkskudd hos deg, og at du klarer deg kjempebra! Lykke til!
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Det er et sånn "spiseforstyrrelse" forum her inne, kanskje du får flere svar der inne, av folk som har vært gjemmom det samme som deg...? Lykke til i hvertfall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå