Gjest Mammamoms Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hei! i dag var vi på "Barnas hus" og kikket på vogner. Jeg falt ganske så for Simo sin kombivogn. Alt virket veldig bra, men vekta var vel det som kanskje trekker ned... Dere som har denne, hvordan opplever dere det? Vet ikke om det nummeret 630 har så mye å si, men fortell meg hva dere synes.
har4barn Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har brukt min Simo kombi til tre barn. Denne gangen vil jeg ha en ny - Simo! Den er tung, men utrolig god og stødig. Vi bor i enebolig, slik at jeg trenger ikke å bære den så mye. Prøvde meg på en trehjuling med tredjemann, men den solgte jeg - billig!! Vil ha en stødig vogn som tåler en støyt. Den tar mye plass, men bruker den mer ute enn i bilen:) Kjøper også Simo trille når babyen er 6-8 måneder.
Gjest Mammamoms Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Vi kommer til å bo i 2.etg, men kan sette vogna i garasjen. Det som jeg syntes var veldig greit med vogna, var at det var veldig enkelt å ta baggen ut av vogna, og den burde vel være grei å være med seg opp en trapp. Den i seg selv er jo ikke så tung. Selv kjører jeg ikke bil, så det blir sammen med mannen min at jeg stort sett kommer til å trenge å bære den inn og ut av bilen, så da får han ta løftet, hehe :-) Er blitt litt "forelsket" i den, kan du si!
velger nick en annen dag Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Vi bodde i 3 etg uten heis da minstemann kom, og jeg kan bare anbefale kombi-vogna hvor du kan ta ut bærebagen. Den er grei å bære opp og ned, og du slipper å vekke babyen når dere kommer tilbake fra tur osv. Og SIMO sin er veldig bra....vi har ihvertfall bare gode erfaringer!!
M*A*S*H* Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Pluss: stabil - fjæringene MEGET gode - stor bag (plass til skinnfell og dunpose) - god å trille. Barnefysioterapeuten anbefalte Simos vogner fordi de er så stabile og godt fjæret, viktig i starten når babyene er skjøre. Når babyen er nyfødt; genial å bare løfte ut bagen på. Etterhvert syntes jeg bagen ble for tung å løfte ut, nå veier mini 8 kg og vi har sluttet å bruke bag, ligger flatt i kombidelen oppå madrassen. Minus: tung - typisk mannejobb å ta ut og inn av bilen. Ikke noen "kjøpesentervogn" fordi den ikke vender på en femøring. Knallfin turvogn:-)
Gjest Mammamoms Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Jeg tror jeg snart har latt meg overbevise! :-) Det var så deilig å merke hvor enkelt det var å ta ut baggen.
2 søte små gutter Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Veldig fornøyd med vår simo kombi som vi skal ha til andremann også. Den er stødig, lun og god, romslig, +++. Til førstemann hadde vi kun den vogna hele vognperioden, denne gangen vil jeg nok ha en litt lettere trille etterhvert som h*n vokser ut av bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå