På vei igjen? Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 å ta seg nedentil for å sjekke hvordan livmortappen kjennes ut? Hvordan kjennes den ut når du er moden? Begynner å bli moden?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Har ikkje peiling, og kommer ikke til å prøve å finne ut av det heller.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Æsj klarer så vidt å putte fingern min inni der jeg... hehe... Men man kan vel ikke det? Du kommer sikkert ikke langt nok inn? Ingen anels:)
Vertigo Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Kommer også an på hvor lenge du har igjen. Når jeg var i uke 31 ville ikke jordmor sjekke meg av frykt for å trigge "ting" slik at fødselen kunne sette i gang. Men hun har sagt hun skal gjøre det når jeg kommer der i neste uke - er da i uke 34. Det som ble sagt sist var at når den begynte å bli moden kjentes den ut som leppen, men om den var umoden kjentes den ut som nesetippen. Men uansett er det ikke så enkelt å kjenne selv tror jeg, for området forandres en del i svangerskapet - mye som blir mer hovent og blodfylt. Så om en er "kjent i området" fra før (sjekket livmortapp ift eggløsning og slikt), så kjennes det ikke likt nå...
M by M Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Man skal helst ikke gjøre det, så ikke gjør det. Men du putter bare en finger oppi så langt du kommer. Livmorhalsen kjennes som en rund, myk utvekst langt oppe. Om du kjenner noen forskjell på myk og hard kommer an på om du har kjent den hard tidligere i grunn. Er den hard, er den nesten som våt gummi med antydning til et lite hull midt på. Er den myk, er den svampaktig og kortere og breiere og åpningen i den er merkbar. Men som sagt; ikke gjør det. Det kan føre til infeksjon og tidlig vannavgang. Om jordmor allerede har gjort det på deg, er det vel ikke så farlig å sjekke selv. Men det er igrunn ikke noen vits i år gjøre det selv. Babyen kommer når den kommer uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå