Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 hvordan syns dere det er finest å skrive det? litt usikker på hvordan vi skal skrive det
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Kristoffer er finest, evt Christoffer. Ville unngått de med ph inni.
trompetisten Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Sambo var tidligere fast bestemt på at han skulle ha en Christopher... Heldigvis har han ombestemt seg På norsk synes jeg Kristoffer er enklest og penest, har man derimot familie i utland kan jeg forstå at man velger mer internasjonale skrivemåter
Duracella Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Kristoffer! Enklest for nordmenn. Gutten slipper å stave navnet sitt så ofte gjennom livet.
Minnie Mom Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Vår gutt heter Kristoffer så jeg stemmer selvfølgelig det! )
tvilling73, 05/07 Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Kristoffer, enklere når han skal lære å skrive det selv, vanskelig med den C'en
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Kristoffer er finest på norsk, men jeg hadde nok valgt internasjonal skrivemåte hvis jeg skulle kalt gutten min det. Altså da Christopher. Men så kommer det jo an på hva dere andre heter. Hvis resten av familien heter Kari, Einar og Egil, vil det jo se litt rart ut med Christopher. Samme med etternavn, hvis det er hypernorsk vil det jo passe best med norsk skrivemåte på fornavnet.
Minnie Mom Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror at mennesker med andre nasjonaliteter og språk uansett vil skjønne at Kristoffer er Christopher, hvis dere skjønner... ) De vil jo uttale navnet på sitt språk, det er på en måte et internasjonalt navn...
mai mammaen til to Skrevet 19. juni 2008 #18 Skrevet 19. juni 2008 bra noen var enig med det vi valgte.. vi har valgt Christopher. blir nok vanskelig å lære seg å skrive men det får gå greit. passer fint med etternavnet.. ingne knutsen eller olsen..hehe.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå