babbalubba Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Har oppdaget at lillegull mest sannsynlig har fått dette, er det noe håp for at han skal vokse det av seg? Vet om mange voksne som har det, men har ikke hørt om særlig mange småbarn. Tips til hva vi skal kutte ut for at han ikke skal få vondt i magen?
LivetErEnLek Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Dette er en nyttig side. http://home.no.net/jahnolav/utenmelk/melkeallergi.html
ifie Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har laktoseintoleranse (melkesukker), så jeg kan spise yoghurt og andre syrnede melkeprodukter. Om han reagerer på alt av melk, må dere kutte ut alt, da... Han vokser det nok ikke av seg, har aldri hørt om, hvertfal, men om han ikke får i seg noe som helst av melkeprodukter (eller andre produkter tilsatt melk), kan det hende han tåler små mengder uten at han blir dårlig i magen - ikke dermed sakt at det har gått over. Dette er min erfaring, da! Noen reagerer på proteinet i melken - ikke laktosen - hva man opplever da, det vet jeg ikke.
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Sofia har ikke vokst det av seg, men etter hun ble to år, tåler hun mer enn før. Hun drikker ikke melk til maten, men spiser frokostblanding med melk av og til, og spiser ost, sauser, is ol. Men hvis det blir for mye i løpet av en dag, så blir hun dårlig i magen. VELDIG dårlig i magen, i grunn.
babbalubba Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2008 Takk for svar og nyttige tips. Vi er i utprøvingsfasen enda, så blir spennende å se om han reagerer på alt eller bare ren melk evt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå