Gå til innhold

Hva skjer hvis ikke fødselen blir satt igang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ordener kroppen opp av seg selv til slutt eller? Hva kan konsekvensene av at man går leeeenge på overtid være? Er det farlig for baby? Hvorfor? Det må jo være en grunn til at man setter fødselen igang.. men det er vel ikke i alle land man har denne ordningen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke bra av en eller annen grunn at de går langt over tiden..akkurat hvorfor tør jeg ikke uttale meg da.

Men man blir iallfall satt igang, går vel ikke noe mere enn 16 dager over tiden her til lands.

Når man setter igang fødseen og den ikke vil starte, så blir man satt på drypp..virker ikke det blir det keisersnitt. Ut skal han :)

Skrevet

Det som er farlig, er at morkaken slutter å fungere..... Den dabber mer og mer av på overtid. En venninne av meg opplevde dette, ungen ble født 3 uker på overtid; ungen hadde gått ned ca 0,5 kg og der var ikke fostervann igjen. Da sprang jordmor og lege fort, du. (UL feilberegnet terminen, derfor ble hun ikke satt igang slik hun skulle)

Skrevet

Det er vel en fare for at ting slutter å fungere, begynner å svikte... Og i værstefall medføre dødfødsel.....

Selv gikk jeg 20 dager over tiden, og jeg var SKRÅSIKKER på min termin. Så var 20 dager over jeg gikk!

Bærum sykehus er utrolige dårlige, med å sette i gang. Selv syntes jeg 20 dager var altfor leeeenge å gå på overtid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...