mommy_87 Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 ha vært plaget m lavt blodtrykk hele graviditeten... åh syns bare det blir verre og verre... kan dette være farlig? noen som har noen råd for å få det opp?? er veldi slitsomt for er ekstremt mye svimmel å ska lite til før jeg besvimer..:-( noen andre som ha problem m dette?
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 drikke mye kan hjelpe. leste en artikkel om en jente som har ME, hun hadde veldig lavt BT. hun kjøpte en slags spesialstrømpebukse som var så stram at den funket som støttestrømper. og da ble BT hennes mye bedre.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Det er ikke farlig, men du må ta hensyn til svimmelheten slik at du ikke svimer av og slår deg. Bare reis deg saktere, og sitt på sofaen/senga før du reiser deg opp. Men skjønner at det er ubehagelig...
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hei. Jeg vet ikke om jeg har så veldig lavt bt, men det ligger på ca 95/55 og har vel alltid fått kommentarer på at det er lavt, men at så lenge jeg ikke er plaget av det så er det bare fint. Jeg er lite svimmel, men drikker jo noe hele tiden også. :-) Har dessuten alltid hatt lavt bt, gravid som ikke gravid. Hvor lavt er ekstremt lavt bt da, litt nysgjerrig..?
Mamma til en engel<3 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Hei jeg er også plaget med lavt blodtrykk 91/45 og er svimmel nesten hele tiden, men jordmor sa det ikke var noe spesiellt farlig om jeg tok hensyn.. Drikk masse og spis rødbetter skal hjelpe har jeg hørt:)
Lacey*har fått erta Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har også veldig lavt BT og det eneste som kommer til å plage oss er svimmelhet. Og mulig besviming. Men det er faktisk veldig sunt for blodårene våres å ha lavt blodtrykk. Det blir ikke så stort press på blodårene og det gjør at de ikke blir slitt ut så fort! Så vi skal være veldig glade for at vi har lavt BT. Selv om det fører til ubehag og svimmelhet:)) Drikk masse og vær forsiktig når du reiser deg etter å ha sittet en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå