På vei igjen? Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Jeg selv er det er nøyaktig 33+2 og kunne tenkt meg å høre hvordan dere har det.. Jeg har det kjempe flott, ingen vann i beina og alle prøvene mine er innenfor normalen, flott blodtrykk, ingen utslag på urinen, men plutselig siden forrige helg har jeg fått sånn problem med å finne stillingen når jeg skal sove og går mer på do og har fått mer og mer sånn stikkinger i livmorhalsen.
wiwi Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er uke 33, 52 dager igjen. Kjenner meg igjen i en del. Sovestillinger går greit enda, men alt det andre kom over natta. Føler det er vanskelig å sitte på pinnestoler og likn. Har som deg bare fine prøver, men nå er det over 1mnd siden jeg var på kontr. Skal neste uke
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Hei! Jeg er 33+3 Jeg har det også kjempe fint. Har hatt fine prøver hele veien :-) Har akkurat samme som deg, problemer med sovestillinger og våkner flere ganger for å gå på do... Har også vondt i ryggen, tror det er fordi jeg har stort sett bare lagt på meg på magen, så det blir en ekstra belastning for ryggen. De stikkingene du snakker om, har jeg også. også har jeg en liten bekkenløsning, men det mente legen bare var bra. Har litt kynnere innimellom også, men kan gå dager mellom når jeg kjenner de...
010808 og 200312 Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 33 her og! ikke noe vann i kroppen enda her heller:) har hatt urinveisinfeksjon som jeg har tatt tabeletter for, var ferdig med kuren forrige lørdag! sliter også med å finne noen behagelig liggestilling, har blitt verre denne uken, ligger bare å vrir meg å det er egentlig vondt også...har ikke blitt så mye søvn nei.. å må seff på do med en gang jeg har lagt meg.. sitter jeg på harde stoler får jeg veldig vondt i halebeinet.. ukult!! var ute å gikk på onsdag, litt for langt tydeligvis, for når jeg kom hjem igjenn å hadde slappet av litt var det veldig ubehagelig å gå!! akkurat der trusekanten går på en måte.. rare greier:p ellers går det vel bra!
På vei igjen? Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2008 Jeg og har kynnere, noen dager mer enn andre og begynner å kjenne de litt mer nå. Når jeg var gravid med min datter hadde jeg mensensmerter samtidig som kynnerene var, denne gangen er det omtrent bare at magen blir hard...
m@lle Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er 33+2 i dag:) Siste uken har jeg også slitt noe helt forferdelig med nattesøvnen, kan ikke huske jeg hadde det slik da jeg skulle ha jenta mi for 4 år siden.... Måtte anskaffe meg ekstra puter nå for å putte her og der, men det blir liksom aldri bra. Forrige uke ble jeg fullt sykemeldt også, er sykepleier på medisinsk avd på sykehus og det ble for tungt nå. Har smerter i bekkenet og nedover lysken. Ellers skal jeg egentlig ikke klage da for jeg har det igrunn bra ellers. Fine prøver også. Litt hoven i beina når det er varmt....
M by M Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er 33+3. Fin form bortsett fra bekkenløsning.Trener hos fysio 2 ganger i uken, så BL holdes i sjakk. 2 gangs. Lillebror, som vi kaller han, er nesten festet og ligger helt nede i bekkenet. Han veier 2500 gram og er veldig livlig. Har en god del kynnere, spesiellt når jeg legger meg om kvelden. De kommer i jevne tak og varer i over 1 min og kan holde på regelmessig en halvtimes tid før de gir seg. Jordmor sier det ikke er farlig og starter fødselen fra nå og utover, gjør det ikke så mye. Men han holder seg nok innabords en stund til. Litt leggkramper innimellom. Syns det er helt greit å være gravid, selv om dette svangerskapet helt klart er mye tyngre og med mye mer "plager" enn førstre gangen. Og med ei aktiv jente på 3 år i hus, blir det fort hektiske dager tross sykmelding. Slik har nå jeg det ;-)
På vei igjen? Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2008 Ja jeg og kan få leggkramper om jeg strekker meg for hardt når jeg våkner etter å ha ligget og sovet eller som en gang jeg strakk meg etter å ha lagt på sofaen, fy søren så vondt det var. Jenta mi lurte på hva som feilte meg. Har aldri hatt så vondt i foten før.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 hei! jeg er uke 33.. Helt ok form hele veien, med en mild bekkenløsning, blitt værre nå, går til fysio to ganger i uka. Pluss noen ribbeins plager.. blitt veldig ille nå i det siste siden den presser veldig oppover nå Snart over! Ellers i det siste har kynnerne tatt seg opp veldig..! Kramper i beina om kvelden og sover dårlig.. Og tisser HELE tida:) Huff høres ut som jeg har det fælt! Det er vondt men verdt det! Gleder meg masse! Jeg er førstegangs, håper ikke neste gang blir lik:( hehe
anette&tutta mari :) Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 jeg er også 33+2 har det ganske greit. akkurat blitt 100% sykmeldt pga. bekkenplager, og har også problemer med å finne en god sovestilling. kan våkne opp om natta med skikkelige smerter i korsrygg og bekken . . og opp og tisse mange ganger selvsagt. har også utrolig mye kynnere som presser på helt oppi lungene tilogmed. ellers har jeg det fint! alle prøvene mine er helt topp, fint blodtrykk, ikke vann i kroppen og en baby som er veldig aktiv! har også veldig sjelden humørsvingninger. har slitt med kvalme i de 3 første mnd av svangerskapet, men ikke noenting etter det. synes dette har vært et fint svangerskap! er jo mitt første også så synes dette går veldig greit gleder meg bare til å møte lille tutta mi nå!
Lille Lu Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er også 33+2 tror jeg, termin 2. august. Her synes jeg det begynner å bli tungt - ikke fordi jeg har lagt på meg mye, for det har jeg ikke, men jeg sliter med bekkenet og de siste par dagene har jeg blitt veldig tungpustet liksom. Veldig irriterende. Sovingen går også dårligere og må opp og tisse om natten, og har vanskelig for å sovne igjen. Ellers går det greit, men det er slitsomt med en 2-åring fra før - og en mann som bare jobber..... Gleder meg veldig til å ikke være gravid lenger, både til å møte vesla i magen men også til å få tilbake kroppen min og formen min til eget bruk
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 jeg er 32+4, så er vel i uke 33 tror jeg? ikke 33 fullgåtte enda da.. formen er igrunn fin.. eller, dvs. jeg er blir og fornøyd for tiden, og har det igrunn ganske bra.. ikke så mye humørsvigninger og mye glad, selv om jeg lett tar til tårer for ingenting Men ryggen er ganske vondt, og jeg sover veldig dårlig pluss at jeg beynner å bli veldig utolmodig, så nå gleder jeg meg til hun kommer jeg har hatt tissetrangen hele sv.skapet, så har ikke merket noe økning der, hehe.. Alt i alt har jeg det ganske bra, men begynner å bli lei og klar for at hun kommer, samt sliten i rygg og bekken, så gleder meg nå ja..
Tott76 Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Hei!jeg er 33+4 og er i fin form. Kjenner meg ikke veldig tung, er bare tungvint å reise seg fra liggende pga at det er vanskelig å bruke magemusklene! Alle prøver er fine, men har fått litt hovne ankler. Det er ikke vondt, bare litt stygt! Godt å lese om folk som ikke har store plager her, det er mye fokus på plagene!! Men det er jo viktig for de som har mye plager, jeg forstår det :-) Jeg merker at jeg er mer irritabel enn vanlig, så jeg er nok trøttere enn jeg er klar over! Jeg jobber en uke til, så går jeg ut i ferie og permisjon. Tisser oftere og oftere, og sover litt uregelmessig på grunn av det. Heldigvis (eller ikke?) har jeg en samboer som har samme søvnproblemer/ikke som meg, så vi er våkne samtidige :-) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå