Gå til innhold

Flere med farlig sleipe unger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her gjør meg helt fortvilet om dagen :-S

Hun har fått det for seg at hun skal skrike "aaaau mamma, ikke slå meg" når jeg sier at hun ikke får lov til noe, sier at vi skal gå å pusse tenner osv.

Jeg er veldig rolig med det og sier bare at hun ikke må si sånn når det ikke er sant og fortsetter med å pusse tennene hennes for eks. Hun får altså ikke viljen sin bare fordi hun sier sånt :)

Men jeg skjønner ikke hvordan en toåring klarer å komme opp med sånne sleipe metoder av seg selv? og jeg skjønner hvertfall ikke at hun fortsetter med det når vi ikke lar henne komme noen vei med det!

Kan hun ha lært dette i barnehagen?

Jeg synes selvfølgelig det er litt ubehagelig, vi må ha vinduene her oppe til enhver tid pga varme og naboene må jo tro vi mishandler ungen vår når de hører et vilt baluba og så en unge som skriker Mamma/pappa/mommo osv ikke slå meg?

Flere med barn som har holdt på sånn? og hva gjorde dere for å få dem til å slutte med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kremt*

Det hjelper vel ikke at jeg sier at min 4,5 åring gjør sånt fortsatt? :-s

Meget slitsomt ja, og fryktelig pinlig til tider...

I dag f.eks., var vi på vei hjem fra butikken, og hun skulle absolutt stå på hjulene på vognen. Etter ca. tre millioner beskjeder om at hun ikke fikk stå oppå der, tok jeg foten hennes ned. Da hyler hun: MAMMA DU SPARKET MEG!!!!!!!!! Skikkelig moro:-s

Såååå, jeg har ikke noen særlig gode råd til deg.

Sier til henne at sånt sier vi ikke, og har prøvd å forklare henne at hun kan ikke alltid få viljen sin. Hvis hun får et nei, må hun prøve å godta det. Men neeeeida:-s

Skrevet

Dæven, ikke skrem meg sånn a hehe :) jeg prøver å være litt naiv å tenke at alle slike uvaner hun drar på seg bare er en ny fase som vil gå over jeg hehe :)

Jeg synes det er så vanskelig altså, for jeg kan jo ikke forklare henne ordentlig hvorfor hun ikke må si sånn heller, hun vil jo ikke forstå at det er "farlig" å holde på sånn :-S

Skrevet

Min 7 åring har fremdeles noen av de tedensene..

hun fikk ikke viljen sin på butikken i dag.. hun ville ha ett blad. og jeg sa nei.. så tok hun bladet likevel. Da jeg tok det ut av hånden hennes hylte hun.. Auuuu du kniper meg... jeg stivner jo til.. :S

Lykke til... Huff snuppa di er like gammel som junior her.. han og har det innimellom.. Som i dag så tok jeg han i armen da han holdt på å knekke skapdøren (tok armen vekk) Da løp han rett til faren og hylgren.. MAMMA SLO MEG:.. Holdt jo på å klikke for faren helt til han så ansiktsuttrykket mitt :(

Skrevet

Ene jenta mi kan arrangere et fall for så å seile inn i offerrollen at jeg dyttet henne. Eller hvis jeg dytter henne LETT så kan hun "stuuupe" fremover og sirena er i gang.

Er sååå glad jeg ikke bor i blokk altså :S

Skrevet

Hehehe heldigvis er jeg og sambo veldig sikre på at ingen av oss hadde slått henne, hun kan i tillegg stå på kjøkkenet å hyle etter kjeks for eks mens vi sitter i sofaen begge to, og sier jeg nei da så slenger hun seg ned på gulvet å hyler at jeg kloret henne for eks :)

HELT tullerusk er hun!

Jeg er også redd for at hun skal gå å si til noen i barnehagen for eks at vi slår henne :-S hun er jo fæl til å si til oss at "farmor slo meg" eller at en i barnehagen slo henne osv, og vi vet jo at det ikke er sant, men for folk som ikke kjenner henne og oss på hjemmeplan så kan jo sånne ting vekke mistanke om ting tenker jeg :-S

Mulig jeg er litt hysterisk, men synes det er ekkelt :)

Skrevet

Sånn er det her også.

Mye au au au for ingen ting. Ved leggetider kan det være ekstra ille, hun kan slå seg skikkelig vrang og skrike pappa nei, pappa nei, au au au...

Vi bor i blokk, og tanken har slått meg at naboene må tro vi ikke er så snille... = s

Skrevet

hehe ja sambo vet jo at jeg ikke ville slått han.. men han ble paff tror jeg..... hehe

Ja det er fryktelig ekkelt..

Jenten min sluttet faktisk med det.. (men tar nok etter broren no)

Og da gjorde jeg det samme som henne en periode.. auuu mamma du klorer.. Da svarte jeg auuu det er du som klorer... Da tror jeg hun ble litt flau.. For hun sluttet med det :P

Jada mother of the year :P

Skrevet

haha kanskje jeg skal prøve den? er jo verdt et forsøk :)

Akkurat nå ligger hun også å skriker i sengen sin å skriker mamma NEEEEEEI, AUA MAMMA hehehe, jeg sitter jo i sofaen :)

Skrevet

Haha en liten dramaqueen det derre ..hihi..

Huff.. nei det er skikkelig pinlig å ekkelt når de holder på slik ute og i butikken...

Skrevet

Kevin sier det ofte..mamma du kløyp meg du! eller pappa slo meg!! det ER ekkelt, men sålenge vi vet selv at vi ikke har gjort det, får han bare vokse det av seg

Skrevet

Hehehe, godt å høre at dette er "normalt" hvertfall, begynte å lure på om snuppa her hadde blitt helt skrullete :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...