Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Har en gutt som spiser ganske masse og liker det meste. Han spiser 3 brødmåltider pr dag a 2 skiver med forskjellige pålegg, middag, frukt/yoghurt. Han drikker 220 ml Nan på morgenen, ellers vann, vann/juice og 100-180 ml biola til kvelden. Han veier bare 9 kg, så han må jo ha en enorm energiforbrenning. Hva spiser deres barn?
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 hei du!! mitt barn er litt over 14 måneder og han spiser kanskje en yoghurt til frokost, et knekkebrød til (tidlig)lunsj i barnehagen eller en liten posjon middag de har i der. så til det andre måltidet rundt 2 spiser han kanskje en halv skive eller en fiskekake, karbonade( IKKE glad i brød) så til middag(fiskegrateng, pasta...) så spiser han litt kveldsmat rundt 7.. kan være litt brød, middagsrester, bolle eller noe sånt... er littvanskelig i matveien. liker ikke så mye brød... mest kjøtt, egg, yoghurt, bolle, kjeks og kanskje litt frukt (ikke så glad i det heller...) han veier i 9- 10 kilo. så han er ikke så stor....
aa11bb22 Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Jenta mi spiser fortsatt grøt, og jeg ammer henne enda. I løpet av en dag får hun: frokost 1,5-2 dl. grøt lunsj 1-2 skiver mellommåltid 1 youghurt eller frukt middag med oss eller et middagsglass etter hva vi har kvelds 1,5-2 dl grøt Utenom dette ammer jeg henne og hun drikker vann. Hun er heller ikke stor mellom 9 og 10 kg
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 mine jenter er snart 14mnd.. de spiser 2-3 brødskiver HVER til frokost..vann aa drikke.. spiser ca 3 brødskiver HVER til lunch+frukt+vann aa drikke.. spiser masse middag,mer enn samboer.. til kveldsmat spiser de 2-3 skiver og drikker 100ml melk + vann... drikker noen kopper med vann gjennom hele dagen...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Hun er 14 mnd og ca 9,8 kg. Frokost: 1,2 dl grøt og 1 dl lettmelk Lunsj: 1 riskake + halv banan Middag: 1 middagsglass + yoghurt Kvelds: 1,2 dl grøt og 1 dl melk Får i tillegg vann til alle måltid ++ og pupp 2-3 ganger i døgnet.
Fire småtroll Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Jenta mi er 13 mnd og i dag har hun spist: Frokost: 1,5 skive med leverpostei + vann Lunsj: 2 skiver med syltetøy + vann Middag: 1 middagsglass, og litt av vår pizza + vann Kvelds: 2 skiver og et fruktglass + vann I tillegg har hun spist 2 mariekjeks. Er litt bekymret for om hun drikker for lite, har ammet henne 1-2 ganger i døgnet helt til for et par dager siden. Nå nekter hun plent å ta puppen... Hun har aldri tatt flaske, så nå må vi prøve oss på melk i kopp.
Moi 32 Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Gutten min på snart 1år og 13,5kg spiser ca som følger: Tidlig frokost: 230ml mme Frokost: grøt a 2dl vann lunsj 1: 2 brødskiver lunsj 2: 2 brødskiver middag: 2dl hjemmelaget barnemiddag eller vår middag kvelds: grøt a 1dl vann i tillegg drikker han masse masse vann
*ønsker nr 2* Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 min spiser dette, han er nesten 14 mnd gammel: Frokost : 1-2 skiver med forskjellig pålegg 1,5 dl melk(h-melk) Lunsj: 1-2 skiver med pålegg, evt en yogurt om han ikke vil ha brød..(1,5 dl hmelk) Middag: variabelt.. kan ikke huske sist han spise middagsglass, men han spiser masse vanlig mat saft/vann Kveldsmat: 1-2 skiver med pålegg..2 dl melk pluss at han drkker masse saft/vann /juice gjennom hele dagen... veier mellom 9 og 10 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå