Gå til innhold

Pappa perm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan pappaen si fra seg permisjonen sin? Hva skjer da? At jeg tar den isteden liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke tvunget til å ta den, men du får den ikke... Han må ha tatt permisjonen inne barnet er 3 år. Dere taper jo penger på at han ikke tar permisjonen. Hvorfor kan han ikke ta ut permisjonen egentlig????

Skrevet

joda, han skal ta permen, men vi hadde en diskusjon ang det bare :) Han tar 6 uker med glede...

Skrevet

Hvis han kunne gitt fra seg permen ville hele poenget med pappaperm vært borte. Han kan jo også ta mer enn 6 ker hvis han vil! Da tar han av den delen du har tatt nå.

Grunnen til at de 6 ukene kun kan tas av far er at politikerne regnet med at dersom man kunne velge ville veldig mange kvinner tatt de seks ukene også. Og det er ikke ønskelig med tanke på ikestilling både i hjemmet og på arbeidsplasser, samt fedres muligheter til å revolsjonere farsrollen til noe mer enn bare en tilskuer eller i beste fall lekekamerat til barnet.

Hvis mannen din gleder seg til å være hjemme med barn vil jeg anbefale dere å dele permisjoenn slik at han får enda mer tid. 6 ker er jo tross alt veldig lite sammenlignet emd de 10 månedene du får.

Skrevet

Av hele permisjonen er 6 uker forbeholdt mor, 6 uker er forbeholdt far. Resten kan man dele som man vil. Jeg synes også dere burde dele resten, tenkt om du bare hadde fått 6 uker!

Mannen min ville aldri akseptert at jeg tok hele fellespermisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...