Gå til innhold

Når gir du febernedsettende?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist ungen hadde hatt feber i 4 dager fikk jeg bekjed på legevakta at jeg skule gi. Og da jeg samme kveld kom dit fikk jeg huden full av legen, for barn skulle ikke ha sånt...

Nå har ungen hatt 40 i feber i hele dag, og har vondt i magen. Ikke spist på et døgn, og har ikke fått i henne mer enn ca 4 dl væske...

 

Hadde du da gitt febernedsettende til natta? Hun har hatt feberkrampe før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer hvert enkelt tilfelle, har ingen fast regel. Det blir gjerne hvis kombinasjonen høy feber, dårlig allmenntilstand og lite væskeinntak er der samtidig.

I tillegg er det godt å få sove av seg sykdom så om nattesøvnen forstyrres gir jeg også paracet.

Skrevet

Jeg følger mer allmentilstanden deres enn feberen. De er veldig lite syke men når jeg ser de er i smarter med tenner eller annet så gir jeg paracet. Jeg ville nok gitt paracet, ett litt kaldere bad om jeg var i din situasjon. Bad kan senke kroppstemp mye og paraceten gjør det samme og får henne til å slappe av. Prøv få i litt mer å drikke. Mat er ikke så farlig med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...