Gå til innhold

Et skikkelig dilemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om 4 dager og kjenner på meg at fødselen er rett rundt hjørnet. Uheldigvis døde min manns mor på torsdag, hun bodde i Tromsø og min mann har bestemt seg for å reise opp dit sammen med søsknene sine. Jeg er redd for at fødselen skal starte når han ikke er her, vi har planlagt denne fødselen veldig nøye(den forrige fødselen min var litt traumatisk for meg, og jeg trenger derfor litt ekstra støtte denne gangen), og uten han er jeg veldig bekymret for at det ikke kommer til å gå særlig bra denne gangen heller. Samtidig føler jeg at det er dårlig gjort å holde han hjemme. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe alternnativ at du blir med til Tromsø?

Skrevet

OI, dette må være vanskelig j! Må jo være et skikkelig dilemma for han også! Klart han vil være sammen med deg under fødselen, men det er jo tross alt hans mamma som er borte og da trenger han nok tid sammen med sine søsken også. Håper virkelig dere finner ut av det. Lykke til :)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har særlig lyst til å sette meg på et fly i denne tilstanden, men vi har vurdert å dra alle sammen til Tromsø, ja. Det ender nok opp med at han drar, men han blir mest sannsynlig bare borte i en dag. Vi prøver å finne en gylden middelvei her, men det er vanskelig. Jeg er redd for å virke egoistisk, men jeg vil virkelig at han skal være her nå. Dette her driver meg nesten fra vanvidd, jeg føler meg så ussel og slem, men jeg klarer ikke å gi slipp på han nå. Akkurat nå er jeg nok den verste kona i Norge..

Skrevet

Tror ikke det er så mange flyselskap som slipper deg på et fly med så kort tid til termin. Grensen er vel 4 uker tror jeg?

Lykke til uansett:)

Skrevet

Du er ikke ussel og slem!

Skjønner godt du vil ha mannen din hos deg så nærme fødsel, særlig med tanke på det du skriver om din forrige fødsel.

Men skjønner også han...dette er nok vanskelig for dere begge.

Bor dere langt unna Tromsø? Er det mange daglige avganger fra Tromsø og til dit dere bor?

Hvis han blir borte bare en dag, så er det jo mest sannsynlig at han rekker hjem til fødselen...? Hvis den setter igang etter han er dratt kan han jo kanskje sette seg på første fly hjem igjen?

Hvis du skal reise, må du nok ha med deg helsepersonell , enten en lege eller jordmor....

Skrevet

Vi bor i Bergen, jeg tror det er flere avganger daglig og flyturen tar ikke så lang tid. Vi har bestemt oss for at han skal reise opp i morgen tidlig og komme hjem mandag morgen. Om jeg merker noen tegn i det hele tatt til at fødselen er i gang, tar han første fly hjem. Fødselene mine har for vane å vare i en evighet, så sjansen er stor for at han rekker det hvis han tar første fly. Jeg er skikkelig usikker og redd, men moren hans var en flott kvinne som var viktig for oss begge, derfor er det også viktig at hun får den begravelsen hun fortjener. Foreldrene mine har heldigvis sagt seg villige til å sove hos meg inntil mannen min kommer hjem, det hjelper masse.

Skrevet

Ååh, så bra at det løser seg på en måte :)

Det kommer nok til å gå helt fint.

Jeg krysser fingrene for at du ikke går i fødsel før etter mandags morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...