Gå til innhold

Baby på eget rom eller ditt/deres soverom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har snuppa i egen seng på vårt soverom enda, men vurderer å flytte henne på eget rom snart nå.. Hvordan har dere gjort det, har dere barnet på eget rom nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales å flytte de over på eget rom før de er 7-8 mnd, for da havner de i en fase der de som oftest får seperasjonsangst. Det er derfor lurt å venne de på eget rom før dette.

 

Vi flytta lillemor over på eget rom forrige helg, da hu va 6,5 mnd. Det gikk overraskende bra egentlig. Litt skriking midt på natta den føste natta og så har det bare vært mindre og mindre skriking for hver natt. Sover lengere om morningen gjør hu da :-) Helt til kl 06:30 nå!! Heaven!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at det ikke var anbefalt å putte de på eget rom før 12 måneder jeg pga faren for krybbedød jeg. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har rett og slett ikke plass ennå!! samboern bruker rommet veggivegg med vårt soverom som atelier akkurat nå..og vi finner ikke atelier til leie som er stort nok...

men vi inreder nok det rommet med en gang det blir ledig, tipper jeg!

 

i kolonihagen sover hun i rommet ved siden av oss, for det er ikke plass i vårt rom til senga, men det er fremdeles ikke så langt unna oss, max en meter unna vår seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me har hatt gutten vår på eget rom fra 6 uker, det har gått kjempe bra:)

faren for krybbe død er jo tilstede om barnet sover på samme rom som foreldre. men det har gått fint for oss , med amming om natta ogslik.:)

men jeg stresser ikke med det, barnet vårt sover bedre på eget rom enn han sover inne med oss. så det fungere for oss da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle GJERNE flyttet snuppa over på eget rom nå. Hadde det ikke vært for at vi bare har 2 soverom og gullgutten vår har det ene, så hadde vi definitivt lagt henne på eget rom nå! Men tenker at hun og storebror skal dele rom når hun har rundet året og det er jo ikke sååå lenge til, faktisk :-) Dessuten har vi planer om å bygge på huset, så etter hvert vil det jo bli eget rom på henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der jeg bor nå er det ikke plass til at hun får eget rom, men har kjøpt meg leilighet, å driver å pusser opp, så med engang vi er på plass der, så får hun eget rom ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på krybbedødforeningen sine sider at det anbefales å ha babyen på foreldrenes soverom til 1 år, men kan vurderes når babyen er 6 mnd, hvis man våkner mye av hverandre. Krybbedød er jo svært sjeldent etter 6 mnd også. Vi flyttet da han var 6 mnd, gikk kjempefint, han reagerte ikke noe på det. Bedre søvn for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt har sovet på eget rom siden han var ca 5 mnd, grunnen er at jeg våknet av hver minste lille lyd/snøft han laget, så det ble så slitsomt. Ungen våkner en gang i løpet av natta, så våkner jeg selv 10 uansett lissom. Fungerer definitivt best for oss å ha han på sitt eget rom.

Nå sover han gjennom også, og det hjelper nok på at han får ligge i fred uten forstyrrelser fra far og mor som legger seg til forskjellig tid, og er oppe til forskjellige tider osv.

 

Sånn med tanke på det som skrives om krybbedød, hvordan unngår man det i større grad hvis barnet ligger på samme rom egentlig?? Man sover jo, og krybbedød er vel at barnet sovner inn av uviss årsak..

hmm.. bare lurer jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet faktisk bebin vår uta fra soverommet til naborommet (TV-stuen) når hun var 2 uker. Inn på eget rom når hun var 5 uker. Grunnen til det var at jeg våknet så ofte av all "gryntingen" og lydene hun hadde for seg om natta. Rommet hennes er såpass nære at jeg hører gråt. Har funket suverent. Hun sover nå fra 19-07 og pludrer når hun våkner.Skal absolutt gjøre det samme med evnt. nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta vår ligger på vårt rom, i egen seng. Hun ligger med pustemonitor om natta, så mye derfor. Men jeg synes det er litt trygt og godt. Og veldig enkelt iforhold til at hun fortsatt ammer mye om natta. Det hender ofte vi ligger 4 stk i senga, når storesøster kommer tusslende om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iselin sover på eget rom, og det har hun gjort siden hun var 4 mnd. Det funker fint for oss, siden vi har en tendens til å skravle og bråke littt når vi legger oss. Hun sover mye bedre etter at vi flyttet henne, og det gjør mamma'n også =)

 

Men, måtte opp ofte de første nettene for å se til henne da... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage beg å sove på rom med storesøstra på 7 år når han var ca 3 mnd,gjekk kjempe fint fra dag 1. I dag er han 7 mnd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Live har sovet på eget rom siden 4 mnd, sover så mye bedre der, når ikke pappa vekker henne med snorking;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...