Maud Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Vi har svigermor på besøk. Sunnmørssvigermor som snakker som Hildegunn Moltubakk. På inn- og utpust. Hun er snill og velmenende, men utrolig intens og kanskje litt bedre på å kjenne etter hva hun selv helst vil enn å høre etter hva andre vil... Hver gang vi skal treffes bestemmer jeg meg på forhånd for at jeg ikke skal la meg irritere. Hver gang mislykkes jeg og da liker jeg ikke meg selv. Nå er lillebror syk også, med godt oppi 40 i feber på andre dagen. Han vil bare ha mamma'n sin og minstesnupp vil alltid bare ha mamma'n sin. Farmor vil helst at begge helst skal ville ha henne og maser på dem og på oss. Og så blir jeg sur, selv om jeg ikke vil det. Maudmannen stakkars prøver å holde meg blid og roe ned moren, men strekker ikke helt til på noen av oppgavene :-( Siden lillebror er syk og må holde sengen, kommer vi oss ingen steder heller. Hun skal liksom være sammen med alle hele tiden og vil ikke dra noe sted uten lillebror. Æsj, jeg blir sur og liker ikke meg selv, men snart skal jeg på jentemiddag og da blir jeg nok blid. I morgen når jeg er trøtt derimot...
dritgrei hei hei! Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 hei fining! Jeg liker deg jeg! svigermødre er et kjedelig puzzlespill... altfor mange brikker, og alle de enkle brikkene mangler... er det en trøst at jeg blir sur bare av ordet? å ikk få til et vanskelig og kjedelig puzzlespill har ALDRI vært grunnlag godt nok til selvjustis. Du er altfor grei og snill og fin til at du ikke skal like deg selv fordi du blir sliten og tussete av å ha et enerverende vesen i hus. Nei du må ikke snakke stygt om folk jeg er glad i, og jeg er glad i deg, så da syns jeg du skal tenke om igjen! Du er ei bra dame nemlig! Kos deg i kveld, og røm en tur i morgen, det er uansett ikke oss de svigermødrene vil kose med... ;-)
Dailis Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Uff kjedelig. Godt at du får rømt huset litt i kveld. Slik hjelper ofte =D Om du trenger det i morgen kan du gjerne komme hit =D Vi bor rett ved siden av et veldig flott gartneri, det er en god unnskyldning. Det er veldig flotte planter, og det er billigere enn andre steder, og slikt forstår sunnmøringer seg på vettu Kos deg i kveld =D
frøydis m/ 4 Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg liker deg også! Kan du ikke sende svigermonsteret på tur med minstesnupp i vogna? Bare en liten tur i en eller annen soverunde i morgen. Det pleier å være fint for svigermor og små snupper pleier å takle at noen andre enn mamma triller vogna,- ihvertfall når de sover :-) Men det skal jo tålmodighet til å ta slike sunnmørsdamer i store porsjoner. Jeg er jo ute og leter etter tålmodighet uten resept, så jeg kan oversende til deg når jeg finner det. håper du får kose deg mye ikveld og så er det kanskje ikke så lenge før "Hildegunn" vender nesen hjemover igjen??
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Slutter meg til liker deg-koret. Hilsen sunnmøring
Mariamin Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Ha, jeg har en svigermor som er akkurat lik som din. Kanskje de er i slekt. Jeg gjør akkurat som du, har en indre dialog med meg selv om at DENNE gangen skal jeg ikke la meg affisere av masing, vasking og skravling.. Det går dårlig nesten hver gang.. Jeg også sliter litt med dårlig samvittighet for dette. Men det finnes en oppskrift, skjønner du:-)) Sist gang de var her, lot jeg hun få det som hun ville hele tiden. Hver gang hun hadde et forslag om forbedring av ting og tang, gode ideer om middagsplanleggingen for uken de skulle være her eller spørsmål om hun kunne få lov (!) til å vaske gulvene mine, lot jeg hun styre på.. Jeg var stort sett enig i det hun sa og det var det beste besøket vi har hatt av svigers noen gang.. ( nå skal det sies at de bor rimelig langt unna da..) Jeg kan kjenne på følelsen av å ha en slitsom svigermor på besøk når du har syke barn. Håper du får det koselig på jentemiddag.
Ronja65 Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Kjære Maud. Du er bare et helt vanlig menneske.... :-). Forstår godt at du blir irritert. Jeg prøver i selv og la det gå inn i det ene øret og ut igjennom det andre. (Min svigermor er veldig snill og blander seg lite i vårt liv men hun klager, klager og klager over mannen sin:-).Men jeg prøver selv og se det humoristiske i det, så godt det går. Men synes lit synd på dem også da.
Tiggywinkle Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har det litt som deg...Har egentlig en veldig flott svigermor,men hun har endel vaner som jeg ikke er tilhenger av. Bestemmer meg foran hvert besøk at jeg ikke skal irritere meg og være blid og grei. Men det ryker som regle, jeg blir irritabel og jeg kjenner at stemningen blir dårlig. Men jeg jobber virkelig med det. Hun har sine ting, jeg har nok mine jeg også.... Men følelsen av ikke å like seg selv i slike situasjoner kjenner jeg godt. Du er ikke alene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå