Evab Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Jeg skal reise med sønnen min (da ca. 4 mnd) i juli. Skal da reise i 1 t og 20 min med fly. Lurer litt på et par ting: 1) Vil selvfølgelig ha med meg stellebagen inn på flyet. Da må jeg gå gjennom tollen. Noen som vet om de godtar f.eks. stellekrem/ sinksalve, eller må jeg ta denne ut av bagen? 2) Hva ville dere båret gutten i? Bilstol, baby- bjørn, vogn?? 3) Noe annet jeg bør tenke på?
ogladi Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Hei! Jeg skal avgårde på flytur når til uka med min 10 uker gamle gutt. Jeg satser på å bruke min mei tai til å ha han i. Så bruker du baby-bjørn hadde jeg brukt den. - Bilstol passer ikke inn i hyllene som håndbaggasje, så den tar jeg ikke med inn. Babyen sitter jo på fanget mitt da jeg ikke har bestilt eget sete til han. - Vogn synes jeg er stress å dra med meg, i så fall må du jo ha ei lita trille med deg for å få ha med deg den helt til gaten. Ellers må det jo sjekkes inn. (Selc skal jeg låne vogn der jeg kommer og drar den ikke med meg i det hele tatt) Når det gjelder stelleveskal tar jeg ikke sjangsen på å ta med meg noe som helst ekstra enn det aller mest nødvendige. jeg pakker det i innsjekket baggasje. På en flytur på 1 t og 20 min er det vel ikke nødvendg med sinksalve eller krem eller? Selv skal jeg ut på tur som varer noe over 7 timer grunnet mellomlanding og venting på Gardermoen. Men det eneste jeg skal ha med meg av litt vanskelige ting er ferdigblandet nan i liten beholder. Det sies at en skal ha lov til å ha med seg barnemat på fly til tross for væskeforbud ,så det satser jeg på. Annet.... Jeg forbereder meg på at det kan bli litt hyling uten at det er sikkert at det blir det. Noen babyer reagererer mer på høydeforskjellen enn andre og hyler en del grunnet dotter i ørene etc. Selv skal jeg forsøke å få han til å amme eller ta flaske ved oppstigning... Men det er lang fra sikkert går.... Jeg tror den største utfordringen kanskje blir å få han til å være rolig i fanget når fest setebeltet skiltet er tent, særlig for deg som har en større gutt. God tur. Jeg er svært spent på dette selv!
Evab Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 Så fint svar! Har også tenkt slik som deg at jeg skal amme på tur pp og på tur ned... Regner med at det er greit for de jeg sitter ved siden av! Andre som har synspunkter/ tips eller som er erfaren reiser?
Patetica fåkksi Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg hadde ikke brydd meg om salve på en så kort tur. En annen ting; det er et hel*** å skifte på babyen inne på de knøttsmå toalettene; kle på noe lett, f.eks t-skjorte og bukse i stedet for body! Jeg har flydd 4 ganger med baby på henholdsvis 4 måneder og 6 måneder, flyturen var å litt over 4 timer og det gikk greit. Det er tungt å bære på den stolen syns jeg hvertfall.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Jeg reiste med snuppa da hun var tre mnd. Det gikk helt fint. Brukte baby-bjørn. Det anbefales. Tror du får med deg salver etc til baby. Sjekk nettsiden til sas, norwegian eller gardermoen flyplass, så får du svar. Men som hun skriver over, så klarer du deg sikkert uten på en flytur som tar mindre enn to timer. Jeg ammet ved letting. Hun sov da vi landet. Dersom dem sover, trenger du ikke bekymre deg. Putt en smokk i munnen om du ikke vil amme eller gi flaske. Men det er bare nødvendig om du merker at han får vondt i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå