Gå til innhold

stoppe melkeproduksjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ska ikke amme, åh lurer på om det går an stoppe melkeprod på et vis? eller går ikke det an?

kommer litt melk ut noen ganger, jeg er 27 uker nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg regner med at du har en god grunn, eller har overveid godt at du ikke skal amme barnet ditt.

Det er ingenting du kan gjøre FØR fødselen ang produksjone tror jeg.

Men etter du har født vil du få en engangsdose, en tabelett kalt dostinex, som vil stoppe melkeproduksjonen din. denne vil du få mens du ligger på føde/barsel avdelingen.

Det er også lurt at du etter fødselen bruker en bh som strammer opp brystene dine godt, dette også for å forhindre melkeproduksjon.

Håper det var svar på det du lurte på.

lykke til videre:)

Skrevet

ja har en god grunn ja.

åh ja okay:-) man kan kanskje ikke ta dette mens man er gravid da? ha prøvd spurt jordmora mi om dette men ikke fått noe særli svar:-(

er det lurt bruke push-up bh-er mens man er gravid åh da sikkert? hvis dette hindrer melkeprod..

Skrevet

du får ikke denne tabeletten før etter fødselen nei.

melkeproduksjonen setter ikke skikkelig i gang før du har født barnet, og morkaka er ute... så om det har noen hensikt med phus-up bh mens du er gravid tviler jeg litt på.

:)

Skrevet

Det er da vel ikke noe hastverk med å stoppe produksjonen før babyen i det hele tatt er født vel?

Du får en pille på barsel om du ikke vil amme :)

Skrevet

okay. åh nei den kommer ikke ordentli i gang før baby`n æ født nei, men da er det jo greit:-) tenkte den kom i gang før jeg i å m att d ha kommet såvidt noe melkelignende ut av puppene mine alt nå( uke 27)

takk for svar!:-)

Skrevet

Jeg skal heller ikke amme og vet at jeg får noen piller å ta rett etter fødselen.

MEN, vi bor i verdens største amme-nasjon og her kan man ikke bare si at man ikke skal amme uten å måtte ta opp en kamp, så hvis jeg var deg så hadde jeg fått en resept fra legen din på disse pillene og kjøpt de selv som du tar med deg på sykehuset. Jeg har hørt flere ganger at nybakte mammaer blir sabotert av jordmødre og leger på sykehuset og ender opp med å ikke få disse pillene (Blant annet fordi de gir deg dem for sent og da settes melkeproduksjonen i gang, og andre tilfeller har de ikke flere igjen (!) osv osv...). Det er rett og slett ikke akseptert å velge bort amming i dette landet, enkelt å greit, så ikke satse på at du får de pillene på sykehuset. Det skal i hvertfall ikke jeg.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...