Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om et medlem av human etisk forbund kan være fadder i kirkelig dåp? Sier seg kanskje selv, men ble med et usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig at presten har som krav at fadderne skal være medlemmer av noe kirkesamfunn. Men vil en humanetiker være fadder da? Fadderne står jo og lover at de vil be for barnet...

Skrevet

Synes det er rart hvis et medlem VIL være fadder jeg,da..

Skrevet

Jeg greier for min del ikke å forstå et en humanetiker ville ønske å være fadder i en kirkelig dåp jeg da, uansett om h?n kunne eller ikke.

Skrevet

Signerer de andre, i tillegg så undres jeg over at noen som døper sitt barn ønsker at en ikke-kristen skal være fadder. De skal jo liksom være med å gi barnet en kristen oppdragelse. Liksom.

Tulle-kirke.

Skrevet

Jo det er vanlig. Faddere skal være medlem av et trossamfunn som praktiserer barnedåp...F.eks pinsevenner kan derfor ikke være faddere.

Hvor strengt det kontrolleres er vel forskjellig rundt om, men her vi bor blir det faktisk sjekket....

Skrevet

Ok

Det er ikke vanlig her, så praksisen er vel så ymse. Vi har en fadder på eldstemann som tilhører en menighet som praktierer voksendåp, det nevnte vi for presten, men han sa at det ikke var et problem for ham.

Skrevet

Bor i Bergen, noen av prestene her er nok litt mer konservative enn andre tenker jeg....

Skrevet

He he

Det gjør jeg også, og presten her er kjempekonservativ, men ikke på det med faddervalg.

Skrevet

hmmm! Vil ha en sånn prest neste gang ;-P Har en venninne jeg skulle ønske kunne vært fadder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...